Hellas med baby 9 måneder

Tinemp

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Hei,

Jeg har vært en del ganger i Hellas og elsker virkelig det landet. Men til nå har jeg bare reist uten barn. Vi har tenkt å reise i august/september men lurer på om noen har noen gode tips til steder man kan dra?

Vil gjerne unngå de verste partystedene, men samtidig så må det være et sted som det går an å gå turer på dagtid hvor det er litt å se på. Trenger absolutt ikke et barnehotell siden vi kun har frøkna som da er 9 måneder.

Vil absolutt anbefale Samos! Klart man ikke trengerbarnehotell når babyen er kun 9 mnd. Men vi var der i fjord, med gutten vår på da 10 mnd, og vi bodde på et som hette Doryssa Seaside i Pythagorio. Perfekt beliggenhet på stranda. 10 min å gå inn til sentrum.
Har man en Ok vogn kan man gå ut til neste by ( Ireon) ca. 1 time. Fint kloster som ligger litt ovenfor byen. Fantastisk plass!!! Om man kan bo litt enklere, med mindre fasiliteter ligger det et hotell som heter Fito Bay rett ved siden av. Ikke leiligheter da... Det er det dårlig med på Samos.

Vil absolutt anbefale Samos! Klart man ikke trengerbarnehotell når babyen er kun 9 mnd. Men vi var der i fjord, med gutten vår på da 10 mnd, og vi bodde på et som hette Doryssa Seaside i Pythagorio. Perfekt beliggenhet på stranda. 10 min å gå inn til sentrum.
Har man en Ok vogn kan man gå ut til neste by ( Ireon) ca. 1 time. Fint kloster som ligger litt ovenfor byen. Fantastisk plass!!! Om man kan bo litt enklere, med mindre fasiliteter ligger det et hotell som heter Fito Bay rett ved siden av. Ikke leiligheter da... Det er det dårlig med på Samos.

Takk for bra tips, tror vi bestiller dette!
Hva salgs rom hadde dere og når på året reiste dere?

Takk for bra tips, tror vi bestiller dette!
Hva salgs rom hadde dere og når på året reiste dere?

Vi reiste i slutten av mai. Vi valgte familierom ( 2 soverom) i hovedbygget med havsutsikt. Gutten vår er vandt til å sove på eget soverom, og sover ikke bra når vi sover på samme rom. Dette trenger man jo ikke, men veeeeldig praktisk! Rommene i Village delen har gjerne litt kjipe balkonger og uteplasser, men veldig koselig del av hotellet. Fordelen med hoveddelen er heis.

I august/ september er det deilig temperatur der. Verste varmen er over i slutten av august. Fantastisk varmt og fint i sjøen på den tiden

Jeg har sett på Doryssa men det ser ut som det ligger veldig nærme flyplassen? Er det mye trafikk på den flyplassen?

Nei ikke mye, men klart man hører flyene, de tar av rett over hotellet og stranda. Men innflygningen kommer fra andre siden. Blir fort vant til det. Ingen kvelds flygninger da

Hvordan var veien inn til Phytagorion? Greit med barnevogn? Og er det gatelys?
Er det mange restauranter inne i Phytagorion?

Nei ikke mye, men klart man hører flyene, de tar av rett over hotellet og stranda. Men innflygningen kommer fra andre siden. Blir fort vant til det. Ingen kvelds flygninger da

Glemte å sitere forrige svar så legger inn på nytt i håp om at du får varsel

Glemte å sitere forrige svar så legger inn på nytt i håp om at du får varsel

Det er ok gangvei inn til Pythagorio tar ca 10 -15 min å gå. Vi hadde med Babyjogger city elite, og den fungerte helt fint. Tror det er gatelys hele veien... Husker ikke

Det er mange restauranter i sentrum, de fleste ligger i havna. Vår favoritt er Casa Di Roma, til venstre i havna. Litt borten for der ligger 4Season, også veldig bra mat. På hotellet har de en liten Gyros kafé ved siden av kirka. Veldig gode gyroser!

Ååå gleder meg sånn til å reise tilbake... Bare 42 dager igjen☀️

Det er ok gangvei inn til Pythagorio tar ca 10 -15 min å gå. Vi hadde med Babyjogger city elite, og den fungerte helt fint. Tror det er gatelys hele veien... Husker ikke

Det er mange restauranter i sentrum, de fleste ligger i havna. Vår favoritt er Casa Di Roma, til venstre i havna. Litt borten for der ligger 4Season, også veldig bra mat. På hotellet har de en liten Gyros kafé ved siden av kirka. Veldig gode gyroser!

Ååå gleder meg sånn til å reise tilbake... Bare 42 dager igjen☀️

Når jeg googler Samos får jeg en hel del opp om flyktninger. Hvordan var det der da du var der?

Jeg er bare redd jeg kommer til å hylgråte hele ferien om det er mennesker i nød overalt.

Når jeg googler Samos får jeg en hel del opp om flyktninger. Hvordan var det der da du var der?

Jeg er bare redd jeg kommer til å hylgråte hele ferien om det er mennesker i nød overalt.

Oi, det har ikke jeg fått med meg. Det funker eventuelt ikke for meg heller :(

Var ikke noe der i fjord, har ikke hørt noe fra vennene mine der heller. Men at det vil være litt er vel uungåelig siden det ligger helt opp til Tyrkia. Vil tro det er størst trykk på Samos by siden ( andre siden av øya).

Back
Topp