Helkroppsvibrasjoner ved graviditet

• Trådstarter Trådstarter gjest
  • Opprettet Opprettet
G

gjest

Guest
Jobber som maskinfører og er 9 uker på vei. På arbeidstilsynet sine sider står det at gravide ikke burde utsettes for helkroppsvibrasjoner, støt og slag. Er ganske mye krefter i sving og føler meg urolig for lille i magen hver gang det rykker i maskinen

Har allerede vært hos legen, han visste ikke, en kollega av han trodde det burde gå bra til uke 23 ca. Legen ringte en gynekolog som mente at det ikke var farlig i det hele tatt! Men at det kom til å bli annerledes ved magesmerter! Da tenker jeg at det allerede er for sent.... vet ikke hvem jeg skal stole på og er ekstra nervøs siden jeg mistet i slutten av august (4uker bare)

Noen som har vet noe? Ikke mange jenter i bransjen så ikke mange erfaringer....

Hva med å høre med en jordmor :) Ring helsestasjonen du tilhører og be om å få snakke med en jordmor, mulig hun kan svare deg, evt ring sykehuset og spør om å få snakke med en jordmor der.

Har gjort det idag. Hun visste heller ikke ;) Hun ringte fødepoliklinikken og de sa at en lege måtte se ann det så det skal ikke være lett!

Hun skulle prøve å finne ut av det og skal møtes til uken og snakke. Er veldig nervøs om dagen så blir vel å undersøke svangerskapspenger...

Jeg jobber også i anleggsbransjen. Jeg kjører ikke maskiner daglig, men kutta ikke ut den kjøringa jeg hadde selv om jeg var gravid. Det eneste jeg måtte slutte med som gravid var lading, da legen var usikker på om sprengstoffet kunne inneholde skadelige stoffer for fosteret. Såg ikke noe problem med de bevegelsene som maskina påførte meg. Kjørte alt fra Bobcat, gravemaskin, hjullaster og dumper. Bobcaten og Hjulmaskina var de som kanskje ga de verste rykkene, men det gikk greit.

I første svangerskap fikk jeg beskjed om at jeg kunne spille volleyball frem til ca uke 20, eller til jeg følte det ble ubehagelig.

Hvis det gir deg store ubehag kan du få legeerklæring på at du skal unngå denne typen jobb.

Back
Topp