jeg har Helicobacter pylori i magen..og det er ikke noe du vil ha..håper for din skyld at du ikke har det.eller at du har oppdaget dette tidlig i såfall.
noen mener at dette er en bakterie alle har i mangen men noen reagerer på den,,og det kan komme når som helst. har du reagert en gang er det lettere for at du skal reagere igjen.
de kunne ikke se noe på gastroscopi,,men en blodpröve viste positivt..
merket först at jeg var kvalm og fikk kramper på ene siden av magen når jeg var gravid i uke 32.(februar 09) var inne på föden for jeg trodde at det hadde noe m d å gjöre.
der trodde de bare at det var luft. men det fortsatte litt da og da,,omtrent annenhver dag hadde jeg vondt..det kom oftest når det skulle skje noe,men det kunne väre så simpelt som å dra og handle.., trodde det var STRESSMAGE..jeg så og ser fortsatt gravid ut på grunn av dette..ikke moro [:)]
men i mai09 fikk jeg skikkelige kramper.. trodde det var forstoppelse,,men ikke...
värt hos legen mange ganger dette året..men ikke för i november fant de ut hva det var. og da hadde jeg bedt om å ta den pröven flere ganger.. men de mente at det bare gikk å påvise gjennom en gastro eller endoscopi.. det er altså feil.det finnes en blodpröve,men det tar 2 uker å få svar.
godt å ha fått et svar.
man kan gå en antibioticakur med 2 forskjellige antibiotica og syrehemmende feks omeprazol.
men den kan man ikke ta når man ammer,, så jeg må vente med kuren til jeg har sluttet å amme.
men spiser omeprazol nå så det ihvertfall holder magen i sjakk..
mine erfaringer m denne er KRAFTIGE kramper i magen,, våkennetter m diare,, omvekslende m hard mage, oppkast, feber, frysninger... ja ikke en koselig opplevelse.
jeg fikk Flagyl(som nevnt) og clarithromycin i tillegg til omeprazol
dette ble langt men...