noen som har erfaring med den bakterien her ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Behandling igangsettes ved påvist ulcus og bakterie. Vanligvis 7-10 dagers trippelbehandling med protonpumpehemmere, amoksicillin og metronidazol. Ved peicillinallergi brukes klaritromycin. Målet for behandlingen er "utryddelse" av bakterien, dvs. manglende påvisning av bakterien etter avsluttet behandling. Tidsaspektet avhenger av diagnostisk metode. Antigen i feces forsvinner ved opphør av infeksjon og er derfor velegnet til behandlingskontroll. Antistoff reduseres signifikant ca. ½ år etter behandling. Pusteprøve viser redusert urease etter 4-12 uker.
ja, de kalte den magesårbakterie. men det hadde ikke blitt magesår.Myshild Bergsprekken skrev:
ja, det var veldig ekkelt. det er det verste jeg har vært med på !! jeg brekte meg og spydde som en gris. måtte bare bli liggende der i mitt eget spy til de var ferdige. usj. men jeg klarte å ta meg sammen slik at det var fort gjort da. men det verste var egentlig luftsmertene etterpå, jeg hadde så vondt at tårene spruta. og jeg anser meg selv som en med høy smerteterskel, men fytti !! jeg føder heller en gjeng med unger enn å gjøre det der igjen.
Behandling
Behandling igangsettes ved påvist ulcus og bakterie. Vanligvis 7-10 dagers trippelbehandling med protonpumpehemmere, amoksicillin og metronidazol. Ved peicillinallergi brukes klaritromycin. Målet for behandlingen er "utryddelse" av bakterien, dvs. manglende påvisning av bakterien etter avsluttet behandling. Tidsaspektet avhenger av diagnostisk metode. Antigen i feces forsvinner ved opphør av infeksjon og er derfor velegnet til behandlingskontroll. Antistoff reduseres signifikant ca. ½ år etter behandling. Pusteprøve viser redusert urease etter 4-12 uker.
Løsa skrev:
Behandling
Dette er jo behandlingen ved ulcus, altså mage/tolvfingertarm-sår.
Kan hende det er samme behandling ellers og altså, aner ikke.