Helgetur 5 uker før termin

Julibeibi17

Flørter med forumet
Hei! Vi har bestillt oss en helgetur til sverige om 14 dager. Jeg vil da være i uke 35. Nå er kommende far i huset superstressa for om vi kan dra likevel, etter som moren hans sa at vi var tøffe som tenkte oss på tur. Det er 5 timer å kjøre en veg, men fine veier.

Er vi virkelig gærne? Jeg gleder meg kjempemye til å slappe av og kose oss ei helg på hotell, men nå er jeg usikker på om det blir noe av turen likevel..:(

Hei! Vi har bestillt oss en helgetur til sverige om 14 dager. Jeg vil da være i uke 35. Nå er kommende far i huset superstressa for om vi kan dra likevel, etter som moren hans sa at vi var tøffe som tenkte oss på tur. Det er 5 timer å kjøre en veg, men fine veier.

Er vi virkelig gærne? Jeg gleder meg kjempemye til å slappe av og kose oss ei helg på hotell, men nå er jeg usikker på om det blir noe av turen likevel..:(
Nei herregud, er forma bra og du ikke har plager så er det bare å reise:-) ha med dette jordmorskjemaet og ha reiseforsikring i orden, så tenker jeg det er bra :-)

Jeg tror ikke det er dumt. Koselig med en tur bare dere to! Første barnet? Så lenge du er i form til å sitte i bil så lenge, noe det høres ut som du er (ellers hadde du ikke gledet deg), så tenker jeg det bare blir hyggelig. Hadde det vært 3 eller 2 uker før termin, så hadde det vært noe annet. Jeg tør ikke dra noe sted fra permisjonen starter 3 uker før termin. 5 uker før, hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med. Men jeg er førstegangs, så vet ikke sjansen for å føde for tidlig, men tror det er liten sjanse for det 5 uker før. God tur!

Jeg tror ikke det er dumt. Koselig med en tur bare dere to! Første barnet? Så lenge du er i form til å sitte i bil så lenge, noe det høres ut som du er (ellers hadde du ikke gledet deg), så tenker jeg det bare blir hyggelig. Hadde det vært 3 eller 2 uker før termin, så hadde det vært noe annet. Jeg tør ikke dra noe sted fra permisjonen starter 3 uker før termin. 5 uker før, hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med. Men jeg er førstegangs, så vet ikke sjansen for å føde for tidlig, men tror det er liten sjanse for det 5 uker før. God tur!

Jeg er førstegangs ja:-) Etter jeg ble sykemaldt 40% har formen vært superbra, så jeg kjenner at det ikke gjør noe med en biltur:-) Jeg hadde nok ikke vært så rolig om det var like før fødsel, men hallo, se har jo sykehus i sverige også:p

Jeg er førstegangs ja:-) Etter jeg ble sykemaldt 40% har formen vært superbra, så jeg kjenner at det ikke gjør noe med en biltur:-) Jeg hadde nok ikke vært så rolig om det var like før fødsel, men hallo, se har jo sykehus i sverige også:p

Ja, bare ta med helsekortet ditt, men tror det er bare å kose seg! Sjansen for at det skulle skje noe og du må innom sykehus i Sverige er nok ekstremt liten!
Høres ut som du er i fin form, og tror det blir deilig å bare være dere to før dere blir tre. Kos deg masse! [emoji4]

Når det er snakk om Sverige, og dere skal kjøre bil selv, så ser jeg ingenting galt med det.. Jeg hadde vært mer skeptisk til flytur og helsevesen utenfor Norden i tilfelle noe skulle skje.

Ja, bare ta med helsekortet ditt, men tror det er bare å kose seg! Sjansen for at det skulle skje noe og du må innom sykehus i Sverige er nok ekstremt liten!
Høres ut som du er i fin form, og tror det blir deilig å bare være dere to før dere blir tre. Kos deg masse! [emoji4]

Helsekortet skal pakkes med:-) Tusen takk, deilig med en liten miniferie ja :-)

Ta med helsekort og eventuelt en bag med det mest nødvendige og bilstol til baby, bare for å være på den sikkre side, så skal nok det gå helt fint:)

Jeg har tenkt å besøke svigerinnen min som bor 3 timers kjøring fra oss noen uker før termin, i værste fall må jeg føde på ett annet sykehus, men det stresser ikke meg noe særlig:)

Jeg skal i bryllup i uke 34 og har fått samme kommentar selv :p det er 9 timer å kjøre hver vei og vi skal være der i 4 dager :) gleder meg kjempe mye! Vi tar bare tiden til hjelp og ser hva som skjer underveis ;)

Jeg hadde begynt å pakke allerede :P Tenker det er bare fint og ikke minst koselig å gjøre noe sånt før hverdagen får et annet fokus :)

Reis og kos dere [emoji1] Høres ut som en super plan å dra bort en helg før baby kommer. Og om så atte, dersom atte så er det vel ikke så stor forskjell på standarden på Norske og Svenske sykehus? [emoji12]

De aller aller fleste føder etter uke 37, så... Mest sannsynlig går det bare fint. Og om ikke, så er det bare Sverige! Ikke.. *insert navn på U-land her*. De har nok gode sykehus med godt helsepersonell der også.

Personlig fødte jeg sist i uke 35, så for MIN del gror jeg nok fast her hjemme før jeg er så langt, men.. [emoji14]

Ta med deg papirene og bilstol i tilfelle, og reis på tur og nyt det! Vi planlegger ei uke på Sørlandet (50 mil unna) to uker før termin, og jm sa til meg at så lenge jeg er i form til det og vi pakker med papirene og bilstolen, så har de faktisk sykehus andre steder også, hvis noe skulle skje:happy:

Skal på ferie i uke 37/38 og kjenner godt på følelsen av usikkerhet jeg og. Både pga avstanden til et sommeråpent sykehus og at alle mine 3 fødsler har gådd veldig fort unna. Får høre med jordmor om råd i uke 36 om hva som er lurest:)

Back
Topp