Helgens skravletråd!

Imogene

Forumet er livet
VIP
Nå må jeg gjøre en innsats for å lage litt liv her.
Hva skjer i helgen, da?
Idag har vi vært i byen og sett julegranen bli tent. Et digert, vakkert tre med tusenvis av små lys - som i en Disneyfilm! Treet var pyntet med store hjerter som barnehagebarn har laget (bl.a barnehagen til sønnen min). Nydelig!

Ellers har jeg pyntet til advent og jeg og mann og barn har bakt pepperkaker idag.
En kooooselig adventshelg

Nå ligger jeg i sofaen å gomler godis  Lillegutt sover hos mormor i natt, så vi bare slapper av så godt vi kan! I morgen skal vi på julegrantenning, og spise taco hos min mor :)

Viktig og få litt liv inne på tråden :-)
Det høres fint ut å se på tenning av julegrana, fikk nesten lyst til å ta meg en tur ned til sentrum imorgen jeg også for å se på tenninga av julegrana her (men får se det litt ann etter hvor mye "Berit" herjer..ikke alt vær er sykkelvær :-P).

Har vært på jobb og måtte ta meg en "liten" høneblund etter det. Når jeg våknet var det plutselig mørkt ute. Har drevet å ryddet littegranne, for planer om å ta en storvask av hybelleiligheten i morgen :-)

Ha en god helg og en koselig advent dere også :-)

Ja, hu "Berit" er ikke helt god!
Har kjent såvidt på vreden.. var kanskje også derfor det var så sinssykt surt under julegrantenninga idag. Gradestokken viste mellom 5 og 7 plussgrader, men det kjentes ut som -5...

Imogene skrev:
Ja, hu "Berit" er ikke helt god!
Har kjent såvidt på vreden.. var kanskje også derfor det var så sinssykt surt under julegrantenninga idag. Gradestokken viste mellom 5 og 7 plussgrader, men det kjentes ut som -5...

Tenker veldig på de som bor langs kysten i nord. For et vær de opplever nå. Syntes det er dårlig nok vær her langs sørlandsskysten, og det kan nok ikke måle seg med hva de opplever.
Selv om det var kaldt og surt ute, så varmet det vel å se den vakre julegrana bli tent :-) Det er så utrolig koselig med jul <3

Jeg sitter barnevakt for en gutt på snart 11 mnd i helga :)

Er så koselig med de små, gleder meg veldig til å hilse på min lille gutt, men må pent vente til uka etter påske.

Julegranpåtennelse fikk jeg dessverre ikke med meg idag, men neste år skal man prøve å få med seg det.

Ha en fin adventstid :)

Har vært i byn og kost meg med guttungen på 8 i dag for minsten er borte i helga.Så har vi vært hos noen venner og kost oss med mat og prata masse. I morra skal jeg på skolen og ha tentamen i norsk (avspaserer en annen dag,for går på voksenopplæring på kvelden,holder på med generell studiekompetanse) og så skal jeg ha med meg begge barna på julegateåpninga i morra ettermiddag.

Vi gjorde ikke mye i dag, men har en rolig lørdag :)
Mannen sov på sofaen etter en bråkete natt. Berit, vet dere ;/
Vi så litt ski på TV, så dro vi ut for å handle inn mat.
Gikk en kveldstur med hundene etter vi så "X-men", den seneste utgaven.
Nå ser mannen på TV, mens jeg surfer rundt. Prøver å finne inspirasjon til å lage
noe til barnerommet :) Gleder meg til i morgen, skal besøke svigers og "feire" advent.

Ha en fin helg, alle sammen :)

Var på jobb igår og deretter på JUlebord, holdt ut til kl.var 22 da var det på tide å reise hjem til sengen :)
idag skal vi pusse litt opp og skal prøve å å spleise kattene våre. Katten min går hjemme på gården til mamma nå, men vil virkelig prøve å få den i hus her før vinteren. Krysser virkelig fingrene for at de går godt i sammen.

Jeg har iallefall ikke hatt en særlig avslappende helg. Men gøy har det vært, selv om det har vært slitsomt :-) Arrangerte overraskelsesfest for min far som fylte 50 år på fredag. Inviterte alle vennene hans på reker og fest i et leid lokale. Pappa visste ingenting, og ble sjokkert og veldig glad. Jeg var i lokalet til festen var over  (jeg og mine søstre måtte låse og rydde), og var i seng kl.3.00 på natta - HELT utslitt! Men det var verd det - pappa fortjener det beste emoticon

I går var det baluba da au. Stod opp tidlig for å bake kake, var med farmor og familien på utlodning på ei misjonsmesse (vår tradisjon) og i 3 ulike bursdager på ettermiddagen/kvelden. Var ikke hjemme hele dagen, og kom sent i seng.

Så I DAG ligger jeg på sofaen og det er vanvittig deilig. Liker å ha planer, men kjenner jeg ikke tåler sånt styr like godt som for 5 måneder siden ;-) Skal skrive ferdig en oppgave, nyte litt godis og ikke gjøre noe anstrengende :)

I dag har det vært en rolig dag, med baking av sandnøtter...
Nå har guttungen blitt henta, og skal på julegrantenning på gamle skolen sin.

Resten av dagen skal gå med til å se Frustrerte Fruer tenker jeg, og kose oss med restene fra ribbemiddagen i går. I morra er det nemlig tid for UL igjen, og da skal jeg prøve å være uthvilt nok til shopping etterpå ;-)

Jeg og mannen kom nettopp hjem fra julebord, vi har vært borte hele helga.
Det har vært moro, men slitsomt.
Det var deilig å hente unga hjem, og bare roe ned litt.

Har hengt opp julestjerner i vinduene da, selvfølgelig. :)

Hei

I dag har meg, min kjære, svigermor, svigersøster og hennes 5mnd gamle datter vært på julemarked..

Var kjempe koselig, men guri i varmt det var der inne.. Svigermor gikk med tjukk boblejakke så tror det bare var meg :P

Fikk kjøpt noen søte sokker til babyen og noen julenisser..

Likte lite at "alle" hadde strikket søte babyting i rosa/lilla.. spes når man venter en gutt..
neida er søtt med babyting i rosa/lilla, men ikke til gutt(kanskje litt gamledags når jeg sier dette, men men. min mening er min og andre kan ha sine egne)

Nå står kalkunfilet i ovnen å koser seg :D nammmm gjelder meg til middag

Back
Topp