Helgelandssykehuset Mo i Rana

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 75 12 52 00
Nettside: https://helgelandssykehuset.no/avdelinger/kirurgi-og-akutt/kvinne-og-fodepost-mo-i-rana
Adresse: Sjøforsgata 36, 8613 Mo i Rana (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Steriltvannspapler
- Akupunktur
- Lystgass
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer og ti senger på barsel. Vi har ingen familierom, men prøver å tilrettelegge slik at far/ledsager får overnatte hvis ønskelig.
Visittider: Vi har to ulike besøkstider, en for pappa og søsken og en for andre besøkende:
Pappa og søsken: kl.11.00 -15.00 og 18.00 -21.00
Andre besøkende: kl.14.00 -15.00 og 18.00 -19.00
Fra kl 15.00-18.00 har vi siesta og da er det ikke tillatt med besøk, dette for at mor og barn skal få den nødvendige hvile.

Gjennomsnittlig liggetid: 3-4 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Sykehuset deler ikke ut Spedbarnsboken. Du kan bestille den gratis her: http://www.goboken.no/Butikk/Produkter/kitt-sandvik/spedbarnsboken/

Parkering: Dere kan parkere rett utenfor sykehuset mot avgift eller litt lengre bort fra sykehuset, her er det gratis.
Antall fødsler i året ca 380.

Nyttige telefonnummer:
Helgelandssykehusenes felles sentralbord: 75 12 51 00
 
Last edited by a moderator:
Nektet å føde her etter kjempe dårlig behandling i svangerskapet da fødselen startet i uke 32. Ble sendt til Bodø og fikk heldigvis stoppen fødselen. Behandlingen jeg fikk av jordmødrene på Mo var forferdelig og rett ut ondskapsfull. Håper jeg aldri må føde der!
 
Hadde en veldig god opplevelse da jeg ble lagt inn med premature rier - pleiere, leger og jordmødre tok så godt vare på meg den lange tida jeg «bodde» der.
God mat uten institusjonspreg. Før jul fikk vi bl.a nykokt gomme.
Fikk bo alene på rommet
Fikk god hjelp med å forhindre begynnende brystbetennelse før hjemreise
Fikk god avlastning/hjelp med mini etter keisersnitt
Far fikk være der så mye han ville så lenge han var stille i gangene.
 
Hadde en helt fantastisk opplevelse ved fødeavdelingen på Mo, med oppfølging underveis i savngerskapet, ved igangsetting, fødselen og i etterkant. Flotte og milde profesjonelle mennesker som jobber der, skaper er trygt og godt miljø❤️
 
Hadde oppfølging her før fødsel, og følte meg trygg og godt ivaretatt hele tiden. Ved minste tegn til økt risiko (grunnet tidligere svangerskap) henviste de meg til Bodø og jeg fødte der. Veldig fin fødsel, og dro hjem med toget dagen etter og bodde ett lite døgn på barsel på Mo før vi reiste helt hjem. Opplevde meg ivaretatt i møte med omsorgsfulle og kunnskapsrike jordmødre og leger.
 
Back
Topp