Helgekosen

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Hva spiser dere i dag og i morgen. Ønsker inspirasjon til helgekosen. Bytter selv på pizza, taco, nachos, hamburger eller bakt potet med biff. Kjenner jeg er lei alle alternativene.

I dag prøver vi fylt pitabrød med kylling, grønnsaker og en saus av creme fraice, mens i morgen skal jeg prøve å lage en thailandsk kyllinggryte med karripasta og kokosmelk :-)

I dag er det baguetter
I morgen blir det pasta carbonara ;)

I dag blei da pommes frites og snitzel. Gørrkjedelig...
Skulle egentlig ha gryterett, men va frostskader på kjøttdeigen eg tok opp frå frysen, så den gjekk i boss :(

I måro blir da nok graut på dagen og pizza eller burger på kvelden :p

Søndag blir da svinaribba med poteter, grønnsaker og saus :)

I dag blei da pommes frites og snitzel. Gørrkjedelig...
Skulle egentlig ha gryterett, men va frostskader på kjøttdeigen eg tok opp frå frysen, så den gjekk i boss :(

I måro blir da nok graut på dagen og pizza eller burger på kvelden :p

Søndag blir da svinaribba med poteter, grønnsaker og saus :)
Frostskader på kjøttdeigen? Hva mener du?

I dag hadde vi hjemmelagde kyllingkarbonader med salat og rundstykker til.
I morgen taco.
Og tenkte rester av lasagne søndag, men mannen ville ha kokt torsk så da blir det fisk;)

Idag hadde vi amerikansk gryterett med ris, salat og hvitløksbaguetter til :) Imorgen skal vi ha chicken tandori :D

I dag hadde vi hjemmelaget burger. I morgen er planen lasagne og salat.

I dag ble det lapskaus, i morgen lasagne og søndag kake.

Frostskader på kjøttdeigen? Hva mener du?
Mest sannsynlig har det vært et lite hull i pakken, så kjøttdeigen var hvit når den tinte. Frostskadet rett og slett. Kjenner til problemet etter å ha jobbet på et fryselager ;)

Mannen lager biffsnadder og har båtpoteter til....:) Ellers kan jeg virkelig anbefale crispy chicken fra Santa Maria. DET er godt det! Fås kjøpt på Coop extra:) Meny har sikkert også:)
Ellers har du jo lasagne, tandoori, hjemmelagd burger, biff...

Lørdag: pizza til barna og stekt egg til oss voksne.
Kveldskos for oss voksne blir kyllinggryte

Søndag: lutefisk :)

Taco i dag, indrefilite av svin i morgen og panerte koteletter på søndag :)

I dag har vi salat med kylling, i morgen har vi ovnsbakt ørret.

Tips:

Ferske reker (nam)
Blåskjell
Hjemmelaget hamburger
Kylling i mange varianter
Vårruller
Sushi

I går var jeg ute og spiste, i dag blir det hjemmelaget pizza. I morra vet jeg ikke ennå.... :)

Har barnefri helg, så i dag blir det nakkekotelett med ovnsbakt aubergine i skiver - mmmmm!
Smelter på tunga - er på "auberginekjøret" om dagen. ;)
I morgen blir det muligens - oh, spennende - nakkekotelett med ovnsbakte småpoteter (i skiver), søtpotet og pastinakk. :)

Back
Topp