Helg, og morsdag på søndag :)

*trinemor*

Gift med forumet
Håper alle har en fin helg :)

Her har vi vært ute i snøen og akt idag, og det var kjempedeilig. Til og med Eveline synes det er kjempegøy å ake allerede :)

Hun har forresten begynt å gå denne uka, og det er jo selvfølgelig kjempestas :)

I morra skal vi på morsdagsfeiring ute med grilling på bål med familie, så det gleder vi oss til :)

Andre som har planer på morsdagen?

Å, det er alltid like stort når de når en nye milepæl. :) Gratulerer med stor jente som går selv. :)

Min plan i morgen er å sove lenge, og så bli "overrasket" med pakke og nybakte boller på sengen. :D Etterpå kommer farmor hit på boller, og får dermed hentet sin gave selv. Tilslutt skal vi ta med resten av bollene, og besøke mormor og oldemor. Tenker jeg er bra lei av fastelavensboller i morgen kveld. :P

Vi har også fantastisk akevær, og det beste av alt er at det skal vare noen dager. :) I dag har vi vært på barneteater om rødhette og ulven, og for første gang satt Felix tålelig stille gjennom en hel forestilling. :) Kanskje han snart er klar for å prøve kino nå? Etter forestillingen fikk de barna som turde komme for å klappe ulven. De fleste store ville det, og de fleste små var for redd. Felix ville selvsagt klappe den, men lillesøster valgte en helt annen versjon enn de andre barna. "Jeg lyster ikke klappe farlige ulven" sa hun bestemt og med dårlig gramatikk, og slo ulven det hardeste hun kunne i stedet. Har jeg fått meg en liten bølle der?

Takk, takk :) de blir virkelig store når de begynner å gå!

Så koselig med besøk da, og deilig å sove lenge (om alt gikk etter planen idag da :))

Jeg fikk både sove lenge, fikk kort av Amelia og fikk vært ute i snøen, grillet pølser og kost oss. Avsluttet dagen med boller hjemme hos mine foreldre. En fin dag :)

Ser ut til at vi får en fin periode, med bare noen minusgrader, og passe med snø som blir liggende en stund :)

Vi var i bursdag til en som ble tre år igår, så ble ikke akkurat fokus på morsdagen, men fastelavensboller og kaker ble det. :)

Jeg har vært på langtur med gutta og mamma i helgen, besøkt slekt på Sunnmøre som vi ikke har sett på vel 10 år!
Det var koselig =)
Uken før var mannen borte på øvelse og T er hjemme i dag pga hoste. Merker nå at jeg har vært mye alene med det to :p
Lillebror er veldig aktiv og vil gjerne underholdes mest mulig. T leker egentlig greit for seg selv, men vil ofte ha hjelp til å finne nye leker som er oppe på rommet hans, men har klart å gå opp selv noen ganger nå :D

Neom: Artig med bursdag da, og skjønner jo at det var mest i fokus da :)

Fru H: Så koselig å treffe slekt som dere sjelden ser. Ja, man merker når man har vært mye alene med to unger, som har forskjellig alder og behov :)

Koselig å treffe slekten igjen etter så lang tid da. :)

Jeg har også vært alene med barna siste uken, og gleder meg enormt til å få sove lenge i morgen nå som mannen min har kommet hjem igjen. Ikke at det er så mye arbeid med mine to, de er så tette at de stort sett vil de samme tingene. Likevel merker jeg at Felix holder på å bli større. I dag stengte han seg alene inne på rommet sitt for første gang, fordi han ville leke i fred. Vi passet søskenbarnet på 1,5 år, og de to småjentene sammen ble visst litt for mye for ham. Han ville ikke leke med dem mer, og ville heller bygge legoen han fikk da pappa kom hjem fra jobbreise. Han lukket seg inn på rommet en time, før han kom ut og viste fram bilen han hadde bygd. Lukket seg inn en ny time, før han kom ut med et helikopter. Jeg fant på ørten unnskyldninger for å se inn på rommet innimellom, blir jo helt urolig av denne plutselige eremittoppførselen. :P

I kveld tror jeg at jeg hadde utrolig flaks. Plutselig for litt siden så jeg at han sto opp, og gikk inn på soverommet vårt. Veldig pussig siden han svært sjelden kommer inn til oss om natten, og rart siden vi ikke har lagt oss ennå. Jeg gikk etter ham, og fant ham liggende i sengen min. Spurte ham dumt nok om han hadde våknet, og han svarte at han hadde våknet fordi han måtte tisse... Nå fikk jeg fulgt ham på do, dersom jeg hadde sovet når han kom inn til oss ville jeg sikkert ikke oppdaget det før han tisset i sengen min. :S Stor og liten på en gang denne godgutten min. :)

Back
Topp