Helg og farsdag på søndag :)

*trinemor*

Gift med forumet
Da var det helg igjen og det er alltid godt å være hjemme hele familien :)

I morra skal vi på Karius og baktus-forestilling på biblioteket i byen, og det gleder vi (ihvertfall Amelia) oss til :)

På søndag er det jo farsdag, og da skal vi i bursdag til mamma og pappa. Så da blir det tre ting å feire på en gang :)

Har dere planer for helgen?
 
Jeg har planer om å få gjort veldig mye nyttig, men ikke sikkert det blir noe av alt da. Etter planen skal jeg få handlet litt julegaver og bursdagsgaver i morgen, og spikret planene både for bursdagsfeiringene og adventskalenderene. Sløvt nok glemte jeg å handle farsdagsgave til min egen pappa da barna og jeg var for å handle farsdagsgaver til mannen min, så det må jeg også få gjort i morgen. Jeg driver og øver på å bake før bursdagen til Felix, så i morgen skal vi lage cakepops. I min fantasiverden, der døgnet tydeligvis har veldig mange timer, så skal jeg også rydde og vaske, og bake litt til bursdagen hans og putte i fryseren. Jeg må bare få rimet av fryseren først, og der var vi sikkert kommet til tirsdag eller onsdag før jeg var ferdig...

Ok, så de realistiske planene mine for helgen er vel å kjøpe en ekstra farsdagsgave, feire farsdag, og bake litt sammen med barna. Resten av tiden går sikkert bort på å leke og slappe av, og bare gjøre det som må gjøres i huset. Søndag skal vi besøke begge fedrene våre dersom vi ikke får lokket dem hit.
 
Oh no!
JHeg takket nei til å bli med T og mannen på handletur, så der forsvant muligheten til å gjøre noe ekstra stas på farsdag i morgen... Ikke har jeg ordnet noe til min pappa heller...
Æsj! 
Mannen har delvis fått gave da, og vi har vel ingredienser til å få bakt en kake eller muffins til han i morgen. 
Får stikke innom pappa med et par stykker også da, istedet for gave. 
Jeje.... 
GRått og trist her i dag. Humøret er ikke helt på topp heller, da mannen så og si blir beordret til å reise bort et par uker midt opp i bursdagsfeiring og etterlengtet familiebesøk (svigerfar og to svigerinner har enda ikke hilst på Lillebror...), så nå håper jeg bare han får utsatt reisen bittelitt slik at det bare er barnebursdagen som gjenstår - den skal jeg alltids få gjennomført uten han. 
 
Nei, så kjedelig  at han må reise Fru H. :( Håper han får utsatt reisen litt, det høres veldig slitsomt ut å måtte organisere alt alene nå som du har nyfødt baby. 

Hjemebakte kaker blir mye bedre enn en gave tenker jeg. :)

Felix og jeg har vært byen rundt i dag. Vi har handlet inn litt til bursdagen hans, og lett etter bursdagsgaver til lillesøster. Tror gutten snart får svart belte i shopping, for det var bare jeg som ble lei og sliten av butikker. Det kan ha noe å gjøre med at vi trålet alle byens lekebutikker for å finne gyngehest til lillesøster, og barn blir vel ikke så raskt lei av lekebutikker. Gyngehester er tydeligvis umoderne forresten, for jeg fant ingen. 
 
Så kjedelig at dere ikke fant det dere lette etter :-/
Håper han får utsatt reisen ja, typisk at det skulle bli noe akkurat nå!
 
Nå har jeg bestilt denne, håper den er passe stor: http://www.jollyroom.no/catalog/product/view/id/22565/s/jolly-gunghast-brun/

I kveld har jeg fått bestilt noen julegaver også. Jeg liker nettbutikker mye bedre enn vanlige butikker. :)

Ingen av dere som har forslag til hva jeg kan kjøpe til en 12 år gammel gutt som ikke leker med leker mer? Han ønsker seg visst bøker, men jeg vet ikke hvilken type.
 
Åhhh, så fin gyngehest, Sukkertopp :)

Jeg er også veldig glad i nettbutikker... Så mindre slitsomt å stikke innom mange butikker og så mye mer oversiktlig :)

Så dumt om mannen din må reise akkurat nå, Fru H. Mye å ordne med alene da, spesielt med en liten baby. Håper du har familie som kan hjelpe deg .)
 
Det var en utrolig fin gyngehest!! =) 
Nettshopping er utrolig greit - ofte mye lettere å finne det man er ute etter synes jeg. 
Synes du det er kjedelig å gi gavekort Sukkertopp? Kanskje det kunne vært en ide til den gutten, så får han kjøpt noe han liker selv?
 
Hvordan var det på karius og baktus *trinemor*?

Jeg holder på å varme opp til gavekort, det er jo en utrolig lettvint ting. I min familie er det helt utelukket å gi penger eller gavekort til jul. Det blir sett på som om man ikke gidder å kjøpe noe til en person, og ikke bryr seg om vedkommende. I mannen min sin familie er det derimot helt vanlig å gi penger, og det er denne gutten vant til også. Jeg lette så vidt etter bøker, men er usikker på hva slags. For den aldersgruppen finner jeg lettleste bøker på det ene siden, og Tolkien og lignende på den andre siden. Når jeg ikke er helt sikker på hvor glad han er i å lese, så kunne jeg tenkt meg en mellomting. Ikke noe som fornærmende nok er merket som lettlest, og ikke noen murstein på 1000 sider.
 
Karius og baktus var veldig bra, og Amelia var helt med.... Sang gjorde bevegelser når de ba om det :) var veldig flinke skuespillere, og de hadde en fin vri på stykket :)

Vi tok også en tur på nærmeste kjøpesenter, var på McDonalds og fikk handlet litt julegaver .)


 
Back
Topp