HELFO?!

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Jeg har ikke sendt inn noe til HELFO før. Kan jeg gå tilbake og få kvittering av apoteket for det jeg har kjøpt der eller er det for sent? Hva må jeg sende inn sammen med kvitteringer?

Du skal ha fått et skjema de fylte ut på klinikken som skal sendes sammen med kvitteringene[emoji4] hos meg fikk vi det etter uttak hvor legen hadde skrevet på medisinene.. har fått et skjema for hvert forsøk [emoji4]

Du kan hente ut gamle kvitteringer på apoteket ja[emoji4]

Du skal ha fått et skjema de fylte ut på klinikken som skal sendes sammen med kvitteringene[emoji4] hos meg fikk vi det etter uttak hvor legen hadde skrevet på medisinene.. har fått et skjema for hvert forsøk [emoji4]
Ja, men etter flytting er de papirene borte[emoji85] Men kan jeg sende inn ALT etter neste uttak? Helt fra første forsøk liksom..

Be klinikken om kopi av gamle skjema.. og tror kanskje det er en tidsfrist på å sende inn etter at man har gått over grensa..

6 mnd etter dere kom over grensa ja[emoji4] vi kom ikke over grensa før på 2. Forsøket og det var en stund mellom 1. og 2. forsøket hos meg..

Prøv å samle alt og send inn uansett, i verste fall får dere ikke igjen.. hvis du skal igang med en ny runde så kan det hende dere får igjen etterhvert[emoji4] evt ring de og høre hva dere skal gjøre [emoji8]

Kvitteringer på medisin (med stempel) og bekreftelse fra klinikken for hvert forsøk må være med, men alt det kan du få i kopi fra både apotek og klinikk. Jeg fikk en samlet kvittering fra sykehusapoteket i Trondheim den ene gangen, da sto alt på a4 ark. Hør om det kanskje :)

"Erklæringen fra legen og originale, spesifiserte kvitteringer sendes Helfo. Når dere har oppnådd egenbetalingssummen på 17 108 kroner, må dere sende inn kvitteringer innen seks måneder etter hvert enkelt legemiddelkjøp. Dersom fristen ikke overholdes, vil kravet kunne være foreldet."

Jeg hadde sendt inn alt for alle forsøk, frys og vanlig og bare latt de avgjøre hva som er innenfor. Kan hende dere får igjen en god slant da:)

Sender dere inn til pasientreiser da? Får igjen for hver tur til sykehuset som er over 10 km, dette kan gjøres i helsenorge sin app nå faktisk :)

Du kan hente gamle kvitteringer på apoteket. De lagrer på fødselsnummer :)
Husk å be om utvidet kvittering ;)

Du kan gå tilbake ja :) Bekreftelse på behandling (fra alle steder), spesifisert kvittering(er) med stempel fra apotek skal sendes inn.

Jeg lurer på en ting.

De to første forsøkene hadde jeg i det offentlige og de har jeg fått penger igjen for hos HELFO.

Så hadde jeg 3. forsøk privat men det ble ingen frys.
Nå skal jeg ha 4. forsøk (3. offentlige), og lurer på om medisin-utgiftene blir større nå siden jeg har pleid å få fryseforsøk også offentlig.

Kan jeg droppe å sende kvitteringer for 3. forsøk og heller sende inn på det 4. forsøket?

Jeg lurer på en ting.

De to første forsøkene hadde jeg i det offentlige og de har jeg fått penger igjen for hos HELFO.

Så hadde jeg 3. forsøk privat men det ble ingen frys.
Nå skal jeg ha 4. forsøk (3. offentlige), og lurer på om medisin-utgiftene blir større nå siden jeg har pleid å få fryseforsøk også offentlig.

Kan jeg droppe å sende kvitteringer for 3. forsøk og heller sende inn på det 4. forsøket?

Så lenge de ikke er eldre enn 6 mnd kan du det :)

Jeg har ikke sendt inn noe til HELFO før. Kan jeg gå tilbake og få kvittering av apoteket for det jeg har kjøpt der eller er det for sent? Hva må jeg sende inn sammen med kvitteringer?

Hei, apoteket, Kan skrive ut kopi av kvitteringer. Du sender kun innkvarteringer for medisiner, itillegg må du også sende inn er skjema fra HELFO som legen har signert for gjennomgått behandling.
Er usikker på hvor lang innsendelsesfristen er.

Hei, apoteket, Kan skrive ut kopi av kvitteringer. Du sender kun innkvarteringer for medisiner, itillegg må du også sende inn er skjema fra HELFO som legen har signert for gjennomgått behandling.
Er usikker på hvor lang innsendelsesfristen er.

6 mnd fra egenandel er nådd

Er det ikke 6 mnd fra skjemaet er signert/datert?
Jeg sendte mine inn fortløpende, så ordnet HELFO opp når de så at egenandel var nådd.

Nei, fra egenandel :) Men like greit sende det inn fortløpende.

Back
Topp