Helfo refusjon

VenterPåStorken

Elsker forumet
Hei alle fine damer! :happy:

Vi har sendt inn skjema til helfo i forrige uke og enda ikke fått bekreftelse på at det er mottatt. Da vi sendte skjemaet kom det opp på skjermen at vi skulle motta en sms ila 2 virkedager. Har noen av dere erfaring med at det tok tid for man får bekreftelse? I såfall hvor lenge? En ting vi også lurer på er hvordan man ettersende erklæringen fra lege og evt kvitteringer. :smiley-ashamed008

Vi har sendt inn skjema til helfo i forrige uke og enda ikke fått bekreftelse på at det er mottatt. Da vi sendte skjemaet kom det opp på skjermen at vi skulle motta en sms ila 2 virkedager. Har noen av dere erfaring med at det tok tid for man får bekreftelse? I såfall hvor lenge? En ting vi også lurer på er hvordan man ettersende erklæringen fra lege og evt kvitteringer. :smiley-ashamed008
Når jeg søkte refusjon i desember fikk jeg ikke noe bekreftelsesmelding på at den var mottatt, men etter 4-5 uker fikk jeg brev om at det var godkjent.
Kvitteringer og legeerklæring laster man opp i helfo, jeg tok bare bilder av arkene og kviteringene med mobilen og lastet opp derfra :)

Jeg fikk ikke noe bekreftelse på at det var mottatt, men kun at den var godkjent noen uker etterpå! Men hvis du logger deg inn på Helfo-siden der, er det ikke mulig å se status på søknaden?:bookworm:
Jeg la ved bilder av erklæring og kvitteringer sammen med den digitale søknaden jeg! Går også an å etterregistrere der inne hvis jeg vil legge til noen flere :joyful:

På søknaden inne i altinn må du legge inn bilde av kvitteringene, jeg har sendt helfo-skjemaet i posten.

Sender dere inn fortløpende etter hvert forsøk eller venter dere til det har passert ca 18k?

Jeg har to avbrutte forsøk bak meg og verken klinikken eller Helsenorge klarte å gi meg et svar på følgende spørsmål :
Får jeg refusjon på alle avbrutte forsøk, frem til det faktisk blir gjennomført et uttak?

Jeg har to avbrutte forsøk bak meg og verken klinikken eller Helsenorge klarte å gi meg et svar på følgende spørsmål :
Får jeg refusjon på alle avbrutte forsøk, frem til det faktisk blir gjennomført et uttak?
Ja. Ikke bare uttak, men også insett av alle egg du får ut på uttaket.

Back
Topp