Helfo og kvitteringer

Jakten på Kirsebæret

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Skulle sende inn til Helfo her og skannet kvitteringer etter beste evne, men noen av de er jo for lange og hele teksten (typisk stempelet fra apoteket) kom ikke med. Sendt inn hele greia likevel, slik det ble.
Noen som har fått spm om kvitteringer eller beskjed om å sende på nytt? Eller avviser de bare kravet da?
Hvor nøye er de liksom:hilarious:?

Kan ikke svare helt på det du spør om, men kan fortelle at du kan få apotek til å skrive det ut på A4 ark, litt lettere å sende inn. Dôg må du innom alle apotek hvor du har hentet medisiner.

Det går også an å berre ta bilde av kvar kvittering på telefonen. Då er det lettare å få med alt. Det gjorde eg og det funka fint, fekk refundert alt me hadde rett på. :happy:

Jeg fikk avslag på en av kvitteringene en gang, fordi bilde ikke var bra nok. Måtte da bare sende inn ett nytt bilde av den kvitteringen. Husker ikke om jeg sendte klage eller om jeg sendte ny søknad. Men det sto beskrevet i avslaget, hva jeg måtte gjøre. Fikk det da godkjent.

Jeg fikk avslag for noen år siden fordi man ikke så stempelet. Vet ikke om det kommer an på saksbehandler eller om det alltid er så firkantet.

Back
Topp