HELFO - innsending av kvitteringer

ivfbarn

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Hvordan gjorde du det ?
Har fått et skriv fra klinikken der det står at vi er/har vært igjennom IVF/ICSI, men skal jeg bare legge ved kvitteringene og sende det inn?
Skal jeg sende kopi eller original?

Vi sendte inn skrivet fra klinikken og orginalkvitteringen, men tok kopi av begge deler først.

Vi sendte inn skrivet fra klinikken og orginalkvitteringen, men tok kopi av begge deler først.
Ok..
det er den vanlige kvitteringen der det står reseptnr og pris ja?
må få sendt det snart, så ble jeg litt usikker på hvordan jeg skulle gjøre det.. Takk for svar:)

Ok..
det er den vanlige kvitteringen der det står reseptnr og pris ja?
må få sendt det snart, så ble jeg litt usikker på hvordan jeg skulle gjøre det.. Takk for svar:)
Tror du må ha spesifisert kvittering med stempel fra apoteket.

spesifisert kvittering med stempel ja

Obs.. :/ Det har ikke jeg, jeg har bare vanlige.. :/
Hva gjør jeg nå?
Kan jeg ta med kvitteringene der jeg har kjøpt det, og så ordner de en slik kvittering med stempel? :S

Ja, det kan du, men tipper de har det liggende på data også! Si du skal ha kvittering for å sende til HELFO :-)

Ja, det kan du, men tipper de har det liggende på data også! Si du skal ha kvittering for å sende til HELFO :)
Åhh, nå ble jeg letta, var redd jeg hadde gjort feil slik at det var for sent! :) Da skal jeg få det ordnet snarest! :) Tusen takk :)

Hvordan gjorde du det ?
Har fått et skriv fra klinikken der det står at vi er/har vært igjennom IVF/ICSI, men skal jeg bare legge ved kvitteringene og sende det inn?
Skal jeg sende kopi eller original?
Må sende inn originalen ja

Jeg ba om å få regning fra apoteket der alt var spesifikt. Betaler da ved forfall i stede, pluss at jeg har alt jeg trenger ved innsending :) Gikk 3 uker fra jeg sendte inn til pengene var på konto :)

I tilegg til kvittering og skriv fra sykehus/klinikk ville jeg skrevet en lapp med kontonr å sendt med :)

Får man et type frikort for å vise når man har levert kvitteringene og fått svar ?

Bør jeg vente med å sende inn alle kvitteringene til jeg har tippet over egenandelen (som er neste forsøk om en måned) slik at jeg har forsøk 1 og 2 samlet??

Jeg vet ikke helt.. Vi har ventet med og sende inn til vi har tippet over grensa, men det er bare latskapen som er skyld i det. Hun på klinikken sa at vi bare kunne sende det inn etter vårt første forsøk, men det ble vist aldri gjort! :p
Har en plan om å få det sendt avgårde i morgen! :) Har hatt to fryseforsøk etter det første ICSI forsøket :)

Får man et type frikort for å vise når man har levert kvitteringene og fått svar ?

Desverre :( Man må forsatt legge ut for medisiner, så får man refundert når man sender inn kvitteringer.

Bør jeg vente med å sende inn alle kvitteringene til jeg har tippet over egenandelen (som er neste forsøk om en måned) slik at jeg har forsøk 1 og 2 samlet??

Man kan sikkert sende inn etterhvert, men da jeg ringe Helfo ble jeg anbefalt om å sende inn etter jeg hadde tippet over egenandelen. Jeg sendte inn når jeg var over grensen for egenadel :)

Bare husk å sende kvitteringer innen 6mnd, så det ikke blir foreldet.

Back
Topp