Helene sjekker inn på nyfødtintensiv

tantelilla

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Har dere sett programmet Helene sjekker inn fra nyfødtintensiv på St Olavs? Det var både fint og trist.. De som kommer i en slik situasjon har jeg stor respekt for!

Håper våre småttinger har tenkt å være inne i magene leenge fortsatt - men veldig imponerende hva de får til.

Ja jeg så det og nrk.no har en artikkel om foreldrene til Cedrik i dag.
Håper ingen i gruppa vår opplever dette. Selv er jeg kjemperedd for det, skulle gjerne vært 25 + uker, og gleder meg til jul, da er vi kommet litt lengre enn det.

Jeg så den. Ligger på NRK nett-TV. Helt forferdelig å havne i en slik situasjon der du ikke vet om barnet overlever eller blir skada for livet. Håper virkelig jeg og dere andre her går til termin.

Veldig sterkt program. Kom frem en del følelser da vi var innlagt på nyfødtintensiven i 2 uker, pga født i uke 35 og trengte litt pustehjelp + at han fikk noen anfall de ikke fant ut av hva var. De var dønn ærlige med oss også, at de viste ikke hvordan det kom til og gå. Så var noen heftige dager/uker der før han ble friskmeldt.

Ja, det var virkelig veldig veldig sterkt! Føler at jeg kanskje ikke burde sett det, at jeg ikke hadde helt godt av det. Gråt og gråt, var helt forferdelig trist. Men fy søren for noen dyktige leger og de foreldrene som stå i det var helt utrolige!

Kjenner at jeg ikke skal se dette etter alle kommentarene hit til :nailbiting::hilarious: Tenker det er greit å ikke begynne å bekymre seg for enda mer enn man allerede gjør:p

Syns det var et utrolig sterkt program. En enorm respekt for NRK for at de greier å formidle disse temaene som er så tunge og vanskelige på en god måte. Satt i sofaen og tårene trilla, med bekymret samboer ved siden av som lurte på om vi skulle bytte kanal [emoji85] All sympati og medfølelse for foreldrene som opplevde sitt livs verste øyeblikk, og som turte og maktet og dele det med oss andre [emoji173]️

Sterkt program men hadde litt godt av det. Er utrolig lei av å være gravid pga bekkenplager, trøtthet og kvalme og Har flere ganger tenkt at ho bare kan komme ut. Men etter å å sett programmet så tok jeg meg litt sammen og tenker det er best ho venter en god stund enda. Viste litt hva jeg gikk til når jeg så programmet for har vært på nyfødtintensiven i praksis og med lillegutt, så litt peiling hadde jeg. Men all respekt til de som jobber der og foreldrene som står i det. Utrolig tøff opplevelse.

Synes Helene er perfekt i rollen som programleder, dem medfølelsen hun har er helt magisk. Utrolig trist at ting gikk som det gikk, og det kom noen tårer her. Var selv innom der i en uke med min når han var født, alt er bra med han heldigvis. Men fytti katta for en fantastisk jobb dem gjør!

Back
Topp