Helene Harefrøken eller andre

baby070707

Glad i forumet
Vi har maxicosi babysete fra forrige mann (2007), som vi skal bruke til babyen. Men vi ønsker oss en base til den da vi kun lånte en sist. Er det noe man kan kjøpe brukt eller er det like fyfy som å kjøpe brukt bilsete?

Også skal vi snart kjøpe større bilsete (15-36kg) til førstemann. Har to biler, i den ene bilen står det et britax two way elite. Jeg veit at det er sikrest å ha barnet i et rent forovervendt sete når de skal snus forover, og ikke i kombiseter, men er det veldig dumt å ha han forover (tenkte fra han er 4år) i TWE i bil nummer 2 som kun brukes til bykjøring?
(er klar over at sikringen i bil nr 2 egentlig bør være like bra som i hovedbilen altså, for ulykker kan skje når som helst, men veit ikke om vi har råd til å kjøpe to helt nye seter med en gang, når han egentlig ikke har vokst fra TWE i kilo)

Hvorfor ikke fortsette å ha han bakover i TWE i bil nr. 2? [:)]

ORIGINAL: hissigproppen

Joda det er mulig det går. Men syns at det er greit å snu han når han er 4 år, og han har begynt å få ganske dårlig plass til beina nå, og de vokser nok endel mer frem til han er 4 (og ja jeg veit at det ikke er skadelig å ha bøyde bein, det har han hatt lenge[;)])

ORIGINAL: baby070707

ORIGINAL: hissigproppen

Joda det er mulig det går. Men syns at det er greit å snu han når han er 4 år, og han har begynt å få ganske dårlig plass til beina nå, og de vokser nok endel mer frem til han er 4 (og ja jeg veit at det ikke er skadelig å ha bøyde bein, det har han hatt lenge[;)])

Jeg tenkte bare så lenge han fikk plass [:)]
Ellers er vel beltestoler noe av det som ofte kommer ned i ca 800 kr på tilbud, så om man har TWE et par mnd så kanskje man klarer å spare, for sikkerhetsmessig er det stor forskjell på beltestol fremovervendt og kombistol fremovervendt [:)]

Jeg ville fortsatt å ha ham bakovervendt i TWE eller kjøpt beltestol.

ORIGINAL: Lykkeliky

Jeg ville fortsatt å ha ham bakovervendt i TWE eller kjøpt beltestol.

Jepp.. Og når det gjelder base, så er det det samme som å kjøpe bilstol, ja. Du må bare vurdere det selv.

Back
Topp