Heldress eller todelt til 1.klassing?

ThereseAndrea

Flørter med forumet
Er veldig i tvil om årets vinterklær. Selv sier han heldress, men vet ikke hva som er mest praktisk på skolen?

Gutten vår hadde hel dress i fjor når han gikk i 1. klasse.
Vet ikke helt hva han skal ha i år enda.

Min hadde derss og utebukse hengende på skolen. Gikk hjemmefra med jakke. Da hadde han et alternativ om det ene ble vått :)

Så lenge han vil ha dress så hadde jeg kjøpt det
Min hadde todelt, siden han nektet dress. Han fikk det på seg like fort som de som hadde dress

Todelt

Sent from my iPhone using Tapatalk

På trinnet til min gutt var det helt klart overtall med heldress i første klasse, også en del i andre klasse. Hadde absolutt gått for heldress dersom han ønsker det selv. Går mye raskere å få på seg :).

Min 1 klassing skal bruke samme dress som i fjor da den passer fremdeles, men til neste år når jeg skal kjøpe ny tror jeg at jeg kjøper todelt til han. Syntes det virker mer praktisk nå når han er blitt så stor.

Heldress i fjor , og todelt nå i år ( andreklassen )

Jeg ville hatt begge deler jeg tror jeg? Vinterjakke må han sikkert uansett ha, så ha en vinterbukse i tillegg? :)

Vi skal ha 2 delt. Greit å kunne slippe å sende med dress å jakke :) så skal de leke før hun ta på seg buksen.

Som lærer på småtrinnet er heldress å anbefale. Når de skal ut i friminutt bør det gå så fort som mulig, mange som er gode til å kle på seg, men heldress går fortest. Greit å få av seg når man skal inn også og greit å henge opp på knaggen i gangen. Ungene får gjerne hjelp med å få over strikken og eventuelt dra vottene over dressen, men med over 20 barn i garderoben må de greie resten selv og et friminutt går fort, så all tid teller :-) Har selvsagt langt matfriminutt, men når de andre friminuttene bare er 10-15 minutter så er det greit å komme fort ut. Ser også noen med todelt blir våte imellom buksa og jakka når de aker og baser i snøen.

Todelt. Ikke alltid vits å ha noe mer enn jakke for et friminutt på 10 minutter.

Sent from my iPhone using BV Forum

Heldress her - raskt og greit å få på seg, og helt tett og godt :)

Heldress her siden den hun hadde i fjor passer enda :) når den er for liten kommer jeg å kjøpe 2 delt. Hun har også vinterjakke igjen etter i fjor.

min ville ha heldress både i 1 og andre klasse. vet ikk ehelt nå i 3,men har dress fra i fjor som passer og har et todelt sett hjemme,så da får vi se hvem han velger til skolen.Mye raskere å ta på seg heldress.Og jo for kun 10 min friminutt trengerde mer enn jakke,for de baser isnøen og sklir i bakken uansett størrelse på friminuttet....sjelden de kun står rett opp og ned...

Back
Topp