Heldress eller to-delt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
når er det vanlig å slutte med heldress og gå over til kun 2- delt?
Skjønner at dette fort kan bli flaut for en 2-3 klassing om h*n er den eneste med heldress, og leit for foreldre som har gitt mange hundrelapper for en dress som ungen ikke ønsker å bruke da det kan være flaut å bruke dress som de "små" bruker..

Hvilken alder synes du man bør bytte til 2-delt?

jeg tenker at det kommer litt an på hva barna liker.

Du får 2 delte sett der buksa har samme overstykke som regntøy.
Å da vil jo uansett snø f.eks ikke komme ned i buksa..
Å for meg er det slik jeg tenker når jeg tenker fornuftig utetøy.

Varmt, tørt og god bevegelsesfrihet.

5 åringen min syns dress er teit.. Tenker de kan velge selv fra skolealder jeg ;-) Blir dress på ho på fem i år siden vi alt har kjøpt!

Syns de bør få velge litt selv jeg , hvertfall fra skolestart. Selv brukte jeg heldress til omtrent ungdomsskolen, så lenge det fantes størrelsen min tror jeg :p samme med sånn lue med hals (baclava?). Men så har jeg alltid satt komfort og praktisk foran fancy og trendy. Hater snø som sniker seg nedimellom:p

Førsteklassingen valgte dress i år. Tror ikke hun bryr seg så alt for mye. Fikk kjøpt en nydelig lilla reimadress med pels i hetta for en billig penge av en venninne :-)

Når dem begynner på skolen syns jeg dem kan få velge selv :) Her skal 4åringen ha heldress, det er forlenger på den så den er passe neste vinter også :)

Har hatt stress frem til nå, kjøpte akkurat todelt. Bukse og jakke fra bergans på outlet ;-)

Nå er hun 4,5 år og får selvfølgelig ikke bestemme sånt selv. Så her ble det dress, men aldri hørt klaging på det. Blir sikkert 2delt i 1.klasse.

Back
Topp