Heldig, men litt satt ut og stressa

Bollebaker

Glad i forumet
Her sitter jeg med seks-syv bæreposer fulle med babytøy jeg har fått av søstera mi. Skal sortere og vaske. Hadde gleda meg til å se på de nusselige plagga, men nå kjenner jeg meg mest nervøs. Ser på haugen foran meg, og lurer på om jeg vil klare denne morsrollen. Har jo fått klær opp til et år, og innser at denne tassen kommer for å bli... Er ikke vant til å ha noen som er avhengige av meg uansett dagsform..

Sent from my GT-S5360 using BV Forum

Kjenner meg igjen der ja.. det er et stort ansvar vi tar på oss nå! :)
Heldig du er som får så mye klær! :) Her blir det helt sikkert en del arving, men først må vi jo vite kjønnet og det skjer ikke før ved fødselen :)

Så koselig :D

Her tenker jeg litt det samme egentlgi 2 stk som er totalt avhengi av meg, men litt lettere når elstemann er i bhg :)

Så får jeg håpe at denne babyn liker å sove mye på dag tid, som det storesøstera gjorde :P

Det blir tre eller fire fulle maskiner :) Veldig greit!

Vi har vel alle våre sårbare områder som kan bli rippa opp i når man står foran en så stor forandring. Jeg kjenner at nære relasjoner kan være vanskelig pga erfaringer med manglende trygghet i egen barndom. Heldigvis har jeg en mann som er tålmodig og støttende. Har ikke fortalt så mye, men sliter av og til. Lurer på hvordan det blir med baby. Skal til jordmor om tre uker, så får prata med henne da.

I mellomtida er det godt å vite at det er flere som ikke bare svever på rosa skyer ;)

Så koselig :D

Her tenker jeg litt det samme egentlgi 2 stk som er totalt avhengi av meg, men litt lettere når elstemann er i bhg :)

Så får jeg håpe at denne babyn liker å sove mye på dag tid, som det storesøstera gjorde :P

Signerer alt her!
Håper også veldig at denne sover like mye på dagtid som førstemann,så jeg ikke er helt utslitt når han kommer hjem fra bhg.

Tar meg også i å tenke på hvordan det blir fremover, å ha ei lita ei som blir totalt avhengig av meg kan være skremmende til tider...Men jeg her heldig, har mange gode hjelpere rundt meg, ikke minst mannen min, så tror det skal gå bra her.

Jordmor kan nok være god å prate med om disse tankene ja, og ved behov om mer prat kan hun sikkert anbefale deg videre til noen. :)

Det er ett overveldende ansvar man føler man står ovenfor...det eneste som kanskje kan trøste deg litt er at i det øyeblikket babyen kommer så føles alt så naturlig, som om du aldri har vært noe annet enn mamma. Selvfølgelig kommer det stunder man tviler på sine evner som mamma også altså.. ;)

Takk :) Det er jo planlagt og ønsket, og så tar man heldigvis en dag om gangen. Har bare vært så uvirkelig fram til nå. Kanskje det at det er klær nevøen min har brukt ga meg en ekstra følelse av å skulle fylle en rolle? Men jeg må jo gjøre ting på min måte :)

Hehe, er nok normale tanker dette. Livet blir jo snudd på hodet. Plutselig så er det et lite minimenneske som trenger deg. Det er både hærlig og slitsomt. mange gjør det igjgn og igjen, selv om det er velfig slitsomt til tider, så det er sååååååå værd det:)

Tenkte litt det samme i går når jeg gikk gjennom en full søppelsekk med babyklær..
Det begynner å nærme seg med stormskritt nå! :-)

Back
Topp