Hekling

å, det hadde vært supert.

vet du hva 1 hst i sammee som lm betyr? vet hva forkortelsene står for :)
også lurer jeg veldig på hva 1 hst i neste 2hst betyr?

Kan virke som du skal hekle en halvstav i luftmasken fra forrige omgang.
Den andre er jeg litt usikker på, men muligens en halvstav i to halvstaver fra forrige omgang?

hmm, ble ikke noe klokere :( det er en oppskrift på babylue, så hekler jo ring for ring. Og for hver omg skal det blir så og så mange halvstaver. i 2. omg ender man med 24 hst og etter 3. omg med 36 hst. fram til dette tror jeg jeg får det til, men etter 4 omg så sliter jeg, for får enten for mange eller for lite halvstaver :( for jeg skjønner jo ikke egentlig ikke oppskriften :( 

Er det i 4.omg. det står 1 hst i samme som lm? Du skal ikke erstatte den første halvstaven på hver omg med lm da?

Det står i hver omg. Jeg kan skrive litt av oppskriften, kanskje du skjønner sammenhengen bedre?

legg opp 4 lm med blå (garn), ta sm til en ring med 1 kjm.

1. omg: 2 lm (erstatter 1 hst), 11 hst o, ringen, avslutt omg med 1 kjm i 2. lm.

2. omg: skift til beige, 2 lm(erstatter 1 hst), 1 hst i samme som lm, 2 hst i hver hst, avslutt omg med 1 kjm i 2. lm= 24 hst.

3. omg: skift til blå, 2 lm, 1 hst i samme som lm, 1 hst i neste hst * 2hst i neste hst, 1hst i neste hst*, gjenta fra *-* ut omg, avslutt omg med 1 kjm i 2. lm = 36 hst.

4 omg: skift til beige, 2 lm, 1 hst i samme som lm, 1 hst i neste 2 hst, * 2hst i neste hst, 1hst i neste 2hst*, gjenta fra *-* ut omg, avslutt omg med 1 kjm i 2. lm = 48 hst.

Her stopper det... for det blir feil.. men jeg skjønner jo ikke egentlig ikke oppskriften i det hele tatt. Har bare gjettet, men etter 3 omg, så blir alt feil...

4.omg: Først hekler du to luftmasker, så hekler du en halvstav i hullet rett ved siden av. Så hekler du en halvstav i neste hull, og en halvstav i neste hull etter det. Så begynner du på det du skal repetere, det som står mellom stjernene. Da skal du hekle 2 halvstaver i neste hull, og en halvstav i de to neste hullene. Dette skal du gjenta ut omgangen.
Stemmer det da?

Jeg får prøve på det i morgen, for orker ikke mer i dag, hehe. Blir sliten av alt dette røret :)

men takk for at du vil hjelpe meg å finne ut av det ;)

Back
Topp