Hekling til babyen?

Blomst_95

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarbarna 2020
Noen flere her som hekler, noe dere skal hekle til babyen? :D
Jeg elsker håndarbeid og skal definitivt strikke hentesett men lurte også på om jeg skulle ha heklet noen små ting :)

20171127_100410.jpg
Hekla dette til forgje unge, kunne egentlig godt tenkt meg til å lage noe slikt igjen, var veldig gøy:)

Kan ikke hekle ennå, men kanskje jeg kan lære meg i svangerskapet. Men strikker mye baby ting og syntes det er kos. Allerede begynt å strikke noen små babysko

FB_IMG_1562012399095.jpg
Lagde disse til første, maneten er heklet og kaninen strikket. Lurer på å hekle en lignende manet til denne, "snorene" skal vist minne om navlesnoren som de ofte holder i inne i magen ❤️

D6D842EA-D366-488D-A85D-772D60B98183.jpeg Har starta med vognteppe, og kommer til å lage rangler, kosekluter samt andre småting, og sokker/tøfler og bukser:)

Så fint og morsomt, hekles det i flere "små" deler som så festes sammen? :)
På siste omgang av hvert hexagon hekles luftmaskebuene om motstående luftmaskebuer. Sånn unngår man en hard kant som man gjerne får med å feste sånne ruter på andre måter. Gjør det akkurat likt når jeg hekler vanlige bestemorruter også.

Men ja, hver bit lages for seg, så det jeg gjerne gjorde var å hekle alle utenom den siste omgangen når jeg var på farten, og kunne lage en liten stabel mens jeg venta på legen feks (eller sukkervannsprøven :depressed:) og så feste alt sammen når jeg var hjemme.

Vis vedlegget 302536
Lagde disse til første, maneten er heklet og kaninen strikket. Lurer på å hekle en lignende manet til denne, "snorene" skal vist minne om navlesnoren som de ofte holder i inne i magen ❤️
Har sett at sånne anbefales på nyfødtintensiv så ungene ikke drar ut ledningene så mye også. (Her tenkt på å hekle og donere)

Ååå, så herlig :happy: Jeg har så lyst til å lære meg å hekle! Kanskje jeg må få det til før februar :p
Egentlig veldig enkelt, kan anbefale videoer på garnstudio.no eller YouTube :) den maneten er stortsett lagd av fastmasker som er grunnsteinen i hekling :)

7F8CCE5F-1F0D-4477-B46F-D01D9AB260BE.jpeg Jeg strikker for det meste, men har begynt hekle noen kosedyr i gaver, så tenkte det må nok bli noen til barnerommet:happy: her er den første dansemusa jeg heklet:happy:

Skulle ønske jeg kunne, men jeg eier rett og slett ikke tålmodighet til håndarbeid! Har prøvd x-antall ganger - blir like sur hver gang :p

Back
Topp