Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Ariadne
Det kommer veldig an på hvor store ruter du lager, og det er det garnet og heklenålen som avgjør[:)] Jo tykkere garn og heklenål, jo større ruter[:)]
ORIGINAL: merete_80
Signerer Ariadne på at ant ruter avhenger veldig av størrelsen på rutene, og ikke minst hvor stort du vil ha teppet.
Jeg syns det er fint at lappene er ulike, men innenfor samme farger. Jeg har heklet et stort teppe (140x200) da tror jeg at jeg hadde 117 ruter... Har også laget et teppe til junior (der brukte jeg kun ensfargede ruter, men satt dem sammen så de dannet S O - å hekle ensfargede går veldig mye raskere, så på det store hadde jeg både flerfargede og ensfargede lapper (også blir det ikke så mange tråder å feste)).
Til baby syns jeg babyull evt babybomull er det beste. Men smaken er som baken, og det meste duger.
ORIGINAL: Elisabeth1981
Jeg har akkurat begynt på ett teppe. Det skal være 64 lapper for å få 1*1 meter, står det i mønsteret. De lappene bruker jeg tre farger på, men alle lappene har jeg like. Lappene er litt store... Over 10 cm, kanskje 11-12. Men jeg har fortsatt ikke kontroll på hvordan jeg skal hekle de sammen. Men tar det problemet når jeg er ferdig.
Jeg bruker ikke babyull på det, men tror det heter dale falk. Det er også ettgarn som går i vaskemaskin uten å bli tova... Det er litt tykkere enn babyull. Bruker vanligvis babyull når jeg strikker babyklær, men syntes det var litt tynn til teppet. Men det er jo ett alternativ å hekle med dobbel tråd, men da går det veldig mye garn...
Viss du ikke allerede har vært å handla garn og mønster, så kan jeg ta med en lapp og mønsteret på treffet ikveld viss du vil??
Jeg kunne jo lagt ut bilder, om jeg bare hadde kunnet det. Men det slapp jeg. :)
ORIGINAL: Elisabeth1981
Klart du får det til... :) Vett ikkje om du pleie handle garn å sånn, men vil bare anbefale Idestovå på Gamle Bryne Mek Senteret... Fantastiske service, å kjekke folk.