heklet smekke

andrine83

Forelsket i forumet

har heklet en smekke men lurer litt på hvordan man evnt kan lage en ekstra kant rundt... hvordan masker bruker man da..?[8|]

Søt smekke da
Rundt kan du jo hekle en kant av bare fastmasker kanskje? Eller om du vil ha en "bølgekant" kan du hekle 3 lm så en stav i første lm, feste med en kjm og gjenta prosedyren rundt[:)]

Så søt den var! Jeg ville heklet en kant med fm, eller løse kj.m[:)]

takk for det [:)] tror jeg prøver meg på fastmasker jeg, det andre hørtes vansklig ut[8D]..er det første jeg hekler så kan ikke så mye[:D]

ORIGINAL: rilo

Søt smekke da
Rundt kan du jo hekle en kant av bare fastmasker kanskje? Eller om du vil ha en "bølgekant" kan du hekle 3 lm så en stav i første lm, feste med en kjm og gjenta prosedyren rundt[:)]

Så fin[:)] Og enda finere blir den nok med en kant rundt. Ville hekla en picot-kant rundt[:)]

ORIGINAL: andrine83

takk for det [:)] tror jeg prøver meg på fastmasker jeg, det andre hørtes vansklig ut[8D]..er det første jeg hekler så kan ikke så mye[:D]

ORIGINAL: rilo

Søt smekke da

Neeeida! Ikkje vanskelig i det hele tatt! Her er video: http://vimeo.com/6252840
Lykke til![:D]

takk for video, skal se hva jeg får til[:)]

fin den var!
Du kan bruke fastmasker rundt kanten, da blir den fin og gjevn.
Tror det hadde blitt ekstra lekkert med en i en annen farge. F.eks hvit kant? Eller en anne blåfarge?

Back
Topp