heklet ball?

OhBaby!

Venter på en lillebror/søster <3
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
prøvde meg i går,men det ble ikke bra! det drar seg hver runde mer og mer der jeg har en kjm og en lm..

åsså synes jeg det ser en sånn stripeeffekt på oppskriften,selvo m det er kun fm rundt og rundt,jeg får IKKE STRIPER,bare vanli fm hekling.

OG en ting til,jeg følerer det blir så rotete skille når jeg skifter farge,altså at de flyter i hverandre.. blæh!

er en vanlige oppskriften fra garnstudio.

har du oppskriften kanskje?!:)

STOR BALL:

1.omg: Hekle 3 lm, fest til en ring med 1 kjm i første lm.
2.omg: Hekle 6 fm i ringen, avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm.
3.omg: 2 fm i hver fm = 12 fm, avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm.
4.omg: * 1 fm, 2 fm i neste m *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 18 fm.
5.omg: * 2 fm, 2 fm i neste fm * , gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 24 fm.
6.omg: * 3 fm, 2 fm i neste fm *. gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 30 fm
7.omg: * 4 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 36 fm.
8.omg: * 5 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 42 fm.
9.omg: * 6 fm, 2 fm i neste fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 48 fm.
10.-24.omg: 1 fm i hver fm avslutt omg med 1 kjm i første fm, 1 lm.
25.omg: * 6 fm, deretter hekles 7. og 8. fm sammen til 1 fm *- se forkl over gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 42 fm.
26.omg: * 5 fm, deretter hekles 6. og 7. fm sammen til 1 fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 36 fm
27.omg: * 4 fm, deretter hekles 5. og 6. fm sammen til 1 fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 30 fm.
28.omg: * 3 fm, deretter hekles 4. og 5. fm sammen til 1 fm , gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 24 fm.
29.omg: * 2 fm, deretter hekles 3. og 4. fm sammen til 1 fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm =18 fm.
Fyll ballen med vatt.
30.omg: * 1 fm, 2. og 3. fm hekles sammen til 1 fm *, gjenta fra *-* avslutt med 1 kjm i første fm, 1 lm = 12 fm
31.omg: * Hekle alle fm sammen to og to.
Klipp tråden og sy sammen hullet.

MELLOMSTOR BALL:

1.-8. omg hekles som stor ball,
deretter 10.-14. omg og videre 26.-31. omg.

LITEN BALL:

1.-6. omg hekles som stor ball.
10.-18. omg og videre 28-31. omg.

er ikke noe bilde der,me nhar akkurat samme oppskriften i en bok jeg har,og de ser ikke ut som fm bare...

Blir penere hvis du driter i kjm på slutten og lm på begynnelsen.. Bare tell fm i stedet.. [;)]

ORIGINAL: M3rl0t

Blir penere hvis du driter i kjm på slutten og lm på begynnelsen.. Bare tell fm i stedet.. [;)]

ja tenkte det. skal prøve det etterpå. men følte ogs åat den ble så spiss,må kanskej bare la være å stramme sånn...

MEN HVA ER VITSEN MED DE KJM OG LM???? er jo sånt i maaaaaange oppskr.

det gjør jeg hver gang ..

Det gjør jeg også alltid. Får bare for mange masker ellers, og det blir bare tull.

nå hekler jeg uten annet enn fm.,og ett halvt nr større krok,myyye bedreeeee. takk!

Back
Topp