Heklespørsmål

Pseudotwins

Blir kjent med forumet
Hei! Enda en nybegynner som trenger hjelp til å lese oppskrifter. Jeg prøver meg på denne her:
http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=585&lang=no
Men jeg får ikke til den ytterste runden, altså 3. omg. Skal de to første fm hekles i den første lm i buen? Hvor skal de siste to fm hekles? Det blir bare rart, uansett hva jeg prøver.

uff,kunne ønske jeg var til hjelp,men jeg er rævva på oppskrifter, så får heller dytte for deg[:)]

3.OMG: Hekle 1 lm,

rundt om stjernebuene hekles det: * 2 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen og 2 fm *,

gjenta fra *-* totalt 5 ganger.

Rundt om den siste stjernebuen hekles slik: 2 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen, 1 fm, 20 lm, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen og 2 fm,

avslutt med 1 kjm i lm på beg av omg.

Klipp og fest tråden.

stjernebuene er buene som du har heklet tidligere.

ORIGINAL: Fever

3.OMG: Hekle 1 lm,

rundt om stjernebuene hekles det: * 2 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen og 2 fm *,

gjenta fra *-* totalt 5 ganger.

Rundt om den siste stjernebuen hekles slik: 2 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen, 1 fm, 20 lm, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen og 2 fm,

avslutt med 1 kjm i lm på beg av omg.

Klipp og fest tråden.

stjernebuene er buene som du har heklet tidligere.

Takk for hjelp! Det var sånn jeg prøvde første gangen (tror jeg, hihi), men de blir ikke sånn som på bildet... det blir tre tagger ut fra hver stjernebue, uten noe luft mellom. Så hva er det jeg gjør feil?

Rundt om stjernebuene hekles det: * 2 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen, 1 fm, 3 lm, 1 fm i den 1.lm fra nålen og 2 fm *
Skal ikke de fm markert med rødt hekles rundt stjernebuen?

jo...alt det mellom ** skal hekles om buen...

åå.. den var skjønn!! Vil jeg også hekle!! [:D] Jeg er ikke den rette til å svare på spørsmålet ditt, da jeg er nybegynner.. Håper du får svar..

Back
Topp