Hekleskolen... :P Denne gangen med "retro"jakke :)

Dollface

Forumet er livet
VIP
vel.. av en eller annen grunn liker ikke garnstudio at man forklarer oppskriftene dems...

skal du ha oppskriften og fremgangsmåten får du sende meg en pm...

Oi!! Ja tror jeg må bare hive meg rundt å prøve, men dette virket vannskelig!!

søteste skrev:
Oi!! Ja tror jeg må bare hive meg rundt å prøve, men dette virket vannskelig!!

neida.. hvis du bare leser linje for linje mens du hekler så går det veldig greit. :)
SKal legge ut bilder, men jeg må bare finne den forbaska ledningen....

Krise!!!! Jeg finner ikke hekle nål nummer ni, bare 7 og 8:( Skjønner ikke hvor den er, har jo akkuratt kjøpt den:(

For noen lekre farger! Nå blei jeg skikkelig inspirert og skal prøve meg jeg også!:)

dåke er farlige!!!!!    kommer til å hekle til krampa tar meg fram til termin!!

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal bytte farge? Hihi Nå har jeg heklet ferdig andre rad. Skal jeg bytte farge da? Hvordan gjør man det da?:p

søteste skrev:
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal bytte farge? Hihi Nå har jeg heklet ferdig andre rad. Skal jeg bytte farge da? Hvordan gjør man det da?:p

når du skal begynne på raden etter, så tar du bare en ny farge over fingern istedenfor :)

Du ser på mønsteret og på bildene når du skal bytte farge.. det er hver gang du snur :)

Dollface skrev:

søteste skrev:

når du skal begynne på raden etter, så tar du bare en ny farge over fingern istedenfor :)

Du ser på mønsteret og på bildene når du skal bytte farge.. det er hver gang du snur :)

Takk! Da prøver jeg igjen:) jeg kommer til å komme med mange dumme spørsmål altså:) Dine farger er bo helt nydelig forresten:)

søteste skrev:

Dollface skrev:

søteste skrev:

Takk! Da prøver jeg igjen:) jeg kommer til å komme med mange dumme spørsmål altså:) Dine farger er bo helt nydelig forresten:)

takk.. ejg syns kanskje det ble for lite hvitt.. men men.. det blir jo litt på ermene etterhvert og hetta skal og være hvit :)

Dollface skrev:

søteste skrev:

Eller du kan klippe tråden, og knyte den nye fargen i den forrige fargen, for da kan du hekle tråde sammen, så slipper du all den festingen til slutt:)

Synes det ble knall fint jeg! Farger er fantastisk på barn:) Enda ett dumt spørsmål:) Jeg skal klippe trådene når jeg bytter farge ikkesant??:)

søteste skrev:
Synes det ble knall fint jeg! Farger er fantastisk på barn:) Enda ett dumt spørsmål:) Jeg skal klippe trådene når jeg bytter farge ikkesant??:)

Ja, jeg pleier å hekle meg halvveis inn på neste runde før jeg klipper for å være sikker på at den ikke sklir ut... ca 15 cm elns...

Da klipper jeg trådene:) Så ikke svaret ditt jeg smash, men jeg har lest flere ganger at du hekler inn trådene. Jeg får ikke dette til jeg. Ender alltid opp med å sy de inn:p Skjønner jeg trenger seriøs kursing:)

søteste skrev:
Da klipper jeg trådene:) Så ikke svaret ditt jeg smash, men jeg har lest flere ganger at du hekler inn trådene. Jeg får ikke dette til jeg. Ender alltid opp med å sy de inn:p Skjønner jeg trenger seriøs kursing:)

Det er veldig lett:) Jeg kan sikkert lage en innmedteskje bildetråd om hvordan man gjør det om du er intr.
Så slipper man alt det ekstra arbeidet med sying og festing.

smash skrev:

søteste skrev:

Det er veldig lett:) Jeg kan sikkert lage en innmedteskje bildetråd om hvordan man gjør det om du er intr.

Ja, her må det meste inn med t-skje. Så det setter jeg stor pris på:)hihi

såhn.. bakstykke og det ene forstykket er ferdig.. da tar jeg kvelden :D

Jeg fikk til dette i allefall. Håpe neste ikke er altfor vannskelig!! Takk for kurs dollface:)

søteste skrev:

smash skrev:

søteste skrev:

Ja, her må det meste inn med t-skje. Så det setter jeg stor pris på:)hihi

Kan ordne det etterpå:)

Back
Topp