Heklehjelp!

smash

Forumet er livet
VIP
Jeg blir GAAAAL når jeg aldri skjønner oppskrifter!!
Gikk inn på en blogg, for den oppskriften skulle visst være så lett.. http://hobbykroken.blogdrive.com/archive/191.html

Jeg trodde at når man skulle starte et prosjekt, måtte man alltid legge opp luftmasker..
Men her står det 2 lm og 8 fm. Åssen går det ann?
Skal jeg hekle 2 lm, og feste de 2 sammen i en runding, også hekle 8 rundt der igjen?

hekle to luftmasker, så lager du fastmaskene i den første luftmaska. altså den luftmaska som er lengst bort fra heklekroken din[;)]

Runde 1: 2 lm, 8 fm i 2. maske fra nåla (8 masker)

altså, to luftmasker, og så lager du alle fastmaskene i luftmaska lengst fra heklekroken din

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

hekle to luftmasker, så lager du fastmaskene i den første luftmaska. altså den luftmaska som er lengst bort fra heklekroken din[;)]

Så det skal ikke gå rundt og rundt? man skal hekle frem og tilbake?

Ok, da skjønner jeg litt mer..
På runde 3, skal man hekle 1 fm i annenhver fm, og 2 fm i annenhver fm?

ORIGINAL: veni_vidi_vici

ja, lettere å lese at det er 1 i første maske og 2 i andre. for på den lua jeg la ut før i dag så skal du hekle 1 i første. 2 i andre. 1 i de 2 første maskene også 2 i neste maske. osv. til den er så stor som du ønsker også bare hekle til den blir så lang som du ønsker.

Ok, tuuuusen takk for hjelpa[:D]

Hmm.. Etter å ha fullført de 3 første tingene man skal gjøre, hekler jeg rundt og rundt, til det måler 12 cm, som det står i oppskriften.
Men rundingen blir bare større og større for hver runde jeg hekler. Gjør jeg noe feil, eller skal det være sånn?

[&:]

ORIGINAL: smash

ja, lettere å lese at det er 1 i første maske og 2 i andre. for på den lua jeg la ut før i dag så skal du hekle 1 i første. 2 i andre. 1 i de 2 første maskene også 2 i neste maske. osv. til den er så stor som du ønsker også bare hekle til den blir så lang som du ønsker.

Ok, tuuuusen takk for hjelpa[:D]

Bare hyggelig. Håper det løsner litt for deg. Også er det jo litt hyggelig å kunne hjelpe deg siden jeg finner så mye inspirasjon i det du scrapper. Siden jeg er ganske ny der og ikke har laget så mye av det. Og da er det jo supert at vi kan hjelpe hverandre.

Ntååå, tusen takk[:D][:D][:D]
Vet du svaret på spørsmålet i forrige innlegg?

Hmm.. Etter å ha fullført de 3 første tingene man skal gjøre, hekler jeg rundt og rundt, til det måler 12 cm, som det står i oppskriften.
Men rundingen blir bare større og større for hver runde jeg hekler. Gjør jeg noe feil, eller skal det være sånn?

husk å telle hvor mangen masker du har..sån at du har likt antall pr runde![;)]

ORIGINAL: Civena

Jeg gjorde som oppskriften sa, og endte opp med 31 fm (istede for 35) og etter det skulle jeg bare hekle rundt og rundt til det var ca 12 cm. Og det har jeg gjort, men den blir sakte men sikkert bare større og større.. Og jeg hekler i to fm pr fm eller hopper over eller noe..

du skal bare hekle en fastmaske i hver fastmaske når du skal hekle lengden på lua..[:)]

ORIGINAL: Civena

Jeg gjorde som oppskriften sa, og endte opp med 31 fm (istede for 35) og etter det skulle jeg bare hekle rundt og rundt til det var ca 12 cm. Og det har jeg gjort, men den blir sakte men sikkert bare større og større.. Og jeg hekler i to fm pr fm eller hopper over eller noe..

Du skal ikke hekle i runder, bare rundt og rundt. men du skal hekle med økningene til du kommer til 35 masker, når du har 35 masker, så skal du ikke øke mer, da skal du bare hekle 1m per maske. til den er 12 cm

Er det jeg har gjort.. Har ikke økt eller noe.. Æsj, kanskje jeg må ta opp alt igjen da[&:] Kan ta bilde etterpå, så kanskje dere kan se om det er riktig..

Back
Topp