Hekle Babyteppe (Bestemorruter)

gutt06 jente07gravid

Flørter med forumet
Jeg begynte i går å hekle et teppe til den lille i magen. Har aldri heklet før men med denne videoen var det utrolig lett å forstå[:D]
Så da tenkte jeg at jeg skulle dele linken med dere[:D]

http://www.frumaela.com/2011/02/oppskrift-pa-bestemorruter.html

Har vurdert å prøve, skal bare bli ferdig med et annet prosjekt først[:)] Veldig fine de teppene!

Tusen takk for tips [:D]
Får håpe jeg klarer og få noe ut av det da, føler jeg er håpløs på håndarbeid [8D][:)]

Jeg har også lært meg å hekle bestemorruter etter denne oppskriften[:)]
er snart ferdig med et baby teppe som jeg skal gi bort[:)]

Jeg har også planer om å prøve meg på denne,må bare kjøpe garn og heklenåler først[:D]

har veldig lyst til å prøve, men finnes ikke tålmodig, eller flink i sånn pirke arbeid.[&:]

Jeg har 5 ruter igjen på mitt teppe [:D][:D] Og de skal jeg lege ferdig NÅ [:D][:D] Hehe.. Tar med meg en kopp te og hekletøyet ut i solen tenkte jeg [:D][:D] Så kommer bildet når jeg er ferdig [:D]

ORIGINAL: *Annie86*

Jeg har 5 ruter igjen på mitt teppe [:D][:D] Og de skal jeg lege ferdig NÅ [:D][:D] Hehe.. Tar med meg en kopp te og hekletøyet ut i solen tenkte jeg [:D][:D] Så kommer bildet når jeg er ferdig [:D]

Hvor mange ruter har du i et teppe?[:)]

ORIGINAL: *Linn87*

ORIGINAL: *Annie86*

Hvor mange ruter har du i et teppe?[:)]

På dette har jeg 35 ruter på 10x10 cm... 5 ruter i bredden og 7 i høyden.. Det er pynteteppe til vognen [:)]

Gleder meg til å se bilde[:D]

ORIGINAL: gutt06 jente07gravid

Jeg også[:D]
Nå fikk jeg og lyst til å prøve meg på det[:)] *hmm, snakke litt med ei venninne tro?*

Veldig lyst til å lære å hekle jeg også, men får det bare ikke til. Lønner det seg å starte med grovt garn og nål?, eller har ikke det noe å si?

Jeg og har begynt å hekle dette teppet! Er på min tredje rute, så ikke så langt enda[:D] Har på følelsen at det tar lang tid! 

Woohoo! Takk for tipset.[:D] Bra video, enklere å forstå når noen viser trinn for trinn på video framfor bilder. Da, blir det hekkling på meg og. Hadde tenkt å strikke men, tenker det er bedre og lettere for småen med ett hekklet teppe i starten [:)]

jeg startet på et til lillegutt i magen, bare at jeg lagde èn kjempestor bestemorrute men det ville Amelia ha så da får jeg lage et nytt til lillebror etterhvert.. tror ikke jeg får tid før i sommer da.... begynner å bli skummelt nærme eksamenstid nå [&:]

ORIGINAL: Lucmam

ORIGINAL: gutt06 jente07gravid

Jeg også[:D]
Nå fikk jeg og lyst til å prøve meg på det[:)] *hmm, snakke litt med ei venninne tro?*

*venninne som sniker*

har så lyst på sånn som pynt i vogna:) Men eier ikke tålmodighet med sånn så må lure noen til å hekle for meg tror jeg[8D]

Jeg hekler for først gang og hun i butikken anbefalte meg et ullgarn og pinne 4,5 mm. Så er jo litt tjukkere en på videoen. Hun mente det var litt lettere når garnet var tjukkere[:D]

Jeg driver også å hekler sånt teppe til lille i magen [:D] Jeg bruker ikke hennes oppskrift, fikk en av moren min, som jeg synes var veldig enkel, men det tar litt tid for min del [8D] Hehe!!! Har liksom ikke helt ro i rompa, må liksom gjøre mye inni mellom heklinga [8D]

ORIGINAL: *muffmuffkaka*

jeg startet på et til lillegutt i magen, bare at jeg lagde èn kjempestor bestemorrute men det ville Amelia ha så da får jeg lage et nytt til lillebror etterhvert.. tror ikke jeg får tid før i sommer da.... begynner å bli skummelt nærme eksamenstid nå [&:]

Ooi, bare fortsatt du til den ble større og større? Tror kanskje jeg vil hekle en sånn stor rute som teppe til datterns dukke [:)]

Back
Topp