hekla eller strikkatepper...

summer82

Forumet er livet
heisann[:D] har ett spm fra ei venninne e.. ho lurte litt på om noen hadde oppskrift på sånn helsetepper eller noe alla det? skjønte dere ka e meinte no?[:D] takker for svar[:D]

Jeg har strikket mange babytepper, men ikke med sånne hull i... men det går an å høre på Bånsull, de har kanskje oppskrift på no sånt (tror det er www.bansull.no, hvis ikke det er no butikk i nærheten)

Eller så kan du jo inn på sidenen www.nostebarn.no der er det et veldig enkelt teppe. Bare rillestrikk. Tykke pinner med et tynt garn med merinoull el. Blir kjempe gode og enkle tepper.[:D]

Jeg har laget flere enkle hekla helsetepper[:)]

Man legger opp så mange luftmasker som man vil at teppet skal være bredt.

2. rad; hekler en rad med fastmasker, eller staver.

3. rad; hekler en stav i hver av de første 4 maskene(første stav erstattes av 3 luftmasker),*1 lm, hopp over en st\fm, hekle en st i neste st.*  Gjenta fra ** raden ut, men avslutt med en st i hver av de siste 4 st.

Resten av teppet hekles som rad 3, til det er så langt man vil det skal være. Og avslutter med en rad staver, slik som begynnelsen[:)]

Jeg heklet en picot kant rundt i en annen farge[:)] 

Hvis man vil ha større hull, kan man hekle 2-3 luftmasker og hoppe over 2-3 masker, istedet for bare èn. Det blir veldig fint og luftig, og tar litt kortere tid å hekle[:)]

Back
Topp