hekk

Yvonne82

Glad i forumet
Ja da har tiden kommet for at vi skal plante hekk.
Å lurte på om dere flinke jenter har noe forslag. Eneste hekken jeg vet om er tunia, furu og gran.
som dere skjønner har jeg ikke peiling!
kriterier jeg har er at han skal være tettes mulig, vokser forholdsvis fort, lett og holde ved like

Spennende!
Tuja er jo et fint, rimelig og enkelt alternativ da. Vintergrønn og vokser fort, kanskje litt kjedelig siden den finnes i annenhver hage men.

Vi har barlind hekk, den vokser ikke så fort, men tåler masse og er vintergrønn. Desverre koster den litt for høye planter, men tåler beskjæring veldig godt.

Ellers har du andre type hekker som mister blader til vinteren, de er ofte billigere i handel og vokser fort. Feks liguster, bøk, alperips.

Barlind er giftig, hvis jeg ikke tar helt feil......

En hekk som tåler mye, vokser fort, og er vintergrønn er thuja "brabant".

Etter min smak er ikke bladhekker noe fint---altså fint når den er grønn, seff, men vet om noen som er naboer til bladhekker....og når bladene faller av er det ikke nice......

Vi skal gå for Thuja selv iallefall, når den tid kommer... Så fint med vintergrønt synes jeg [:)]
Og det er ikke så mye styr og stell med dem..

Tusen takk for alle svar[:)]

jeg kan ikke si jeg ble mer klok. men jeg tenker det blir tjunia som mange sa. Vi skal jo ha nesten 60 meter med det. Så vi må finne en som ikke koster all hverden[;)]

Vintergrønn liguster! [:D]

Back
Topp