Hejlp/NAV

Agnes86

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg er så dårlig på alt med skatt osv...kan noen hjelpe meg å forklare en ting? Lurer på hvorfor de trekker forskjellige beløp på skatt hver måned? Jeg får nå foreldrepenger fra nav. Og f eks i september for beløp 25.872 var skatt trekk 7.502 og nå i januar for presis samme beløp tok de 9.055! Hvorfor det?

Det er sikkert blitt endringer på ditt skattekort? Som gjør at de trekker mer skatt av deg i år

Hmm ok må sjekke, det var mye rot ifjor og endret noe men husker ikke hva. Kjedelig med skatt ;) takk for raskt svar

Fra januar har du jo fått nytt skattekort. Så om du har tabelltrekk er du kanskje blitt flyttet til en annen tabell enn tidligere :)

Ja, sjekket etter deres hint og det var det :) er helt grønt i de skatt greier men nå samboer sjekket for meg alt :P

Hmm ok må sjekke, det var mye rot ifjor og endret noe men husker ikke hva. Kjedelig med skatt ;) takk for raskt svar

Skatt er kanskje kjedelig å betale... Men det hadde vært kjedligere å betale flere tusen for hvert legebesøk. Og mange titallstusen for å føde ;)

Sjekk skattekortet ditt, om du har samme trekk som i fjor

Jeg vet at det er nødvendig å betale skatt, bare kjedelig med det. Det var ikke noe negativt ment :P Men forresten, det koster jo å gå til lege,tannlege osv. Kanskje ikke i tusen lapper for legetime men ihvertfal for tannlege. Finnes flere land hvor man også betaler skatt og har helse tjenester gratis...

Kjedelig å lære om det, men nyttige helsetilbud vi får ut av skatten ;)

Back
Topp