Heisann :)

Frøkna17

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Jeg har fått positiv test og er ca 5 uker på vei med nummer 2! 
dette har ikke vært planlagt og har ikke gått opp for meg enda, men håper det skal gå bra.
Har ei jente på 3 år fra før og er 21 år :) 
Noen som har erfaring med å gå fra 1 til 2?? 
Også er jeg super stressa fordi jeg akkurat har fått meg lærligplass, men det er jo ikke sikkert de vil ha meg der nå som jeg er gravid 
Gratulerer til alle som har fått positiv test :)

Gratulerer :)
Dette går sikkert helt fint. Jeg har også bare ei jente fra før, så aner ikke hvordan det blir med 2, men tenker som så at andre har jo gjort det før oss, så da går det vel bra ;)

Veit heller ikke hvordan det er med læringplass og graviditet, men tror ikke du har noen andre rettigheter enn andre arbeidende. Du jobber vel der til du går ut i permisjon, også fortsetter du etterpå igjen, tipper jeg.

Gratulerer! Her var det heller ikke planlagt. Har 2 fra før og var ikke meningen å tenke på nr 3 før om et år eller to. Når du er lærling tror jeg du har rett på engangsstønad bare, men er ikke helt sikker. Finner det fort ut på Nav.no :) 
Permisjon har du vertfall rett på :) Og de kan ikke si opp lærlingplassen din fordi du er gravid vertfall..Om du bekymret deg for det..

Takk for svar dere :-) vet at jeg har rett på fødselsstipend osv så det er jeg ikke beskymret for, men det blir ikke enkelt å fortelle det til sjefen min på lærlingplassen. Krysser fingrene for at alt ordner seg :-) blir koselig å være her sammen med dere :)

gratulerer så masse med positiv test og velkommen hit :)
Det er en ganske stor overgang å gå fra et barn til to og det er mye jobb, men absolutt verdt det synes jeg. Det kommer helt sikkert til å gå kjempefint :)

Back
Topp