Heisann!

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Hei, leeeenge siden sist![:D]

tenkte bare jeg skulle legge inn en liten oppdatering herifra..
Jeg har ikke hatt tid til å skrive noe serlig her inne, men har vert inne og lest litt inni mellom..
Det har skjedd så mye her hjemme at jeg har ikke fått tid eller ro til noenting..
Mammaen min fikk påvist svulst(kreft) på hjernen, studiene og praksisen har gått i ett ++
Mamma har vert ut og inn på sykehus her i stavanger og i bergen. Hun har også fått to betendelser i hjernen, men nå er svulsten og betendelsene operert bort. Noen av hjernehinnene ble delagt under operasjonen, og lukt og smakssans er helt borte. Omtrent ingenting er som det skal være og hun er fortsatt veldig trett og dårlig. I dag ble hun kjørt inn på sykehuset igjen, i og med at hun er blitt enda verre.. IGJEN.

Leon har vert på 2, 4 års kontroll og var blitt hele 89 cm, 14 kilo og 15 cm i HO.
Han trasser som bare det, men er blitt utroolig flink til å snakke og det går i ett om dagene [:)]
Han ELSKER å gå i svømmehallen, så vi prøver å få til dette en gang i uken. Hopper uti og «svømmer» av gårde, dukker under vann og koser seg. Han har hatt en vond periode siden før jul, i og med at min mors sykdom har gått veldig sterkt innpå han stakar. Men nå begynner det å bli bedre! [:)]

Den 14. april skal vi på sykehuset for å (forhåpentligvis) finne utav denne GRUSOMME hosten hans som han har hatt siden han var 4-5 mnd. Den opptrer og har alltid opptredd ved anstrengelse, men i det siste har den bare blitt verre og verre, og han hoster nå omtrent konstant.

Den 15. april tar jeg flyet til oslo for å hente vår lille valp, som skal hete Amie. Leon gleder seg utrolig til å få henne hjem, snakker om henne nesten hele tiden. Dette skal bli spennende [:)]

Hvordan går det hos dere? Hvor store og flinke er barna deres blitt nå? [:D]

Veldig trist å høre om moren din, håper at hun blir bedre veldig snart!!!

Hørtes ut som om Leon er aktiv i vannet, her har vi faktisk ikke prøvd oss i svømmebasseng ennå (føles som om vi er de eneste som ikke har vært på babysvømming[&:]) men vi har fast tur på idrettshuset og lek for 1-3 åringer hver uke[8D]

Den stygge hosten du nevner hørtes veldig kjent ut, den har vi også hatt siden vesla var ca. 6mnd. Men hun får den ikke ved anstrengelse hvis hun er "frisk" i øyeblikket, men det har vært veldig mye av den. Men vi har hatt en god del hals-, øre og lungebetennelse i tillegg. Så jeg vil absolutt anbefale deg å forsøke å ta han med til Manuell terapeut for å se om han kan hjelpe. Ser at du er fra Stavanger, og da vil jeg anbefale Ole Marius på Jæren Sportmed (link) (Orstad/Øksnevad rett sør for Sandnes). Det ser ut til å ha hjulpet på jenta vår så langt, skal tilbake igjen noen ganger for å se at det ikke har låst seg igjen i nakken hennes. Er helt gratis. Alternativt gå til kiropraktor.
Vi skal også på sykehuset for utredning, men har ikke fått fastsatt tid ennå, bare at det er før midten av juni...... Men håper at det manuellterapeuten har gjort har fått henne frisk før dette. Er så glad hvis vi kan slippe utallige pencilinkurer og å bruke ventolin[:)]

takk for svar[:D]
men jeg har et teit spørsmål.. hva er egentlig manuellterapeut? hva gjør de?
Leon går også på ventolin og flutide, men synes ikke medisinene hjelper så bra lenger..
den hosten er HELT grusom! hoster til han brekker seg! ikke kan han løpe, le eller ha det gøy i mer enn et par minutter før hosten setter inn.. i tillegg til at han hoster masse på nettene, og av og til innimellom også.. og ekstra mye om han er syk selvfølgelig..
Er så lei av det nå, og kan nesten ikke vente med å få kommet oss inn på sykehuset en tur. Håper bare de finner ut av noe med allergitestene de skal ta, og at de leter videre om de ikke finner noe der..[:)] IKKE at jeg håper at det feiler ham noe, men hadde vert veldig greit å få et svar i alle fall for noe må det nesten være..

Ikke teit spm det[;)] Jeg ante selv ikke hva en manuellterapeut var før dette, hvis du følger linken min så ser du hva de skriver på nettsiden http://www.jarensportmed.no/info.php?id=16

Søskenbarnet til datteren min hadde akkurat det samme som du beskriver, og han sluttet med medisinene etter at han hadde vært hos behandling her. Og du får time rimelig fort[;)]
Manuellterapeuten knekker litt/justerer begge sidene på nakken (bare et lite knekk) og maserer/klemmer litt bak nakken for å løse opp eventuelle låsninger (ihvertfall i de tilfellene jeg vet om). Vi har vært to ganger nå, skal tilbake igjen 2-3 ganger til tror jeg for å sjekke at det ikke låser seg igjen.

Lykke til[:)]

Back
Topp