heisann

azalia

Forelsket i forumet
Ny her inn på assistert befruktning, har tidligere hatt tilhørighet til prøvd lenge. Men nå er altså tiden kommet for å få litt ekstra hjelp med babylaging, så da melder jeg min ankomst hit.

22 år, prøvd i snart 3 år, har pcos og gått på 4 pergokurer uten resultat.
Skal inn til legen førstkommende måned å få tatt siste prøver og sende avgårde søknad på IVF hos St.olav. En spennende tid fremover, uvitende men håpfull gleder jeg meg masse[:D]

For dere som har vært i dette "gamet" en stund tar jeg gjerne imot litt informasjon ifht. søknad og oppstart, enten på pm eller her:)

GLeder meg til å bli bedre kjent med dere[:)]

ha en fortsatt fin uke!

Hei og velkommen hit til oss.
her får du svar på det du måtte lure på, jentene her er superhærlige. så det er bare å spørre i vei til det du måtte lure på..
håper spira sitter på første forsøk, så du slipper å slite så mye lengre..det er en tung prosess som går i berg å dalbane, men det er virkelig verdt det!!

masse lykke til, blir spennende å følge deg i denne prosessen[:)]

Hei [:)] Og velkommen hit.

Ønsker deg masse lykke til med babylaginga.
Hører selv til på St.Olavs, og jeg synes de er supertrivelige der. [:D]

Hei og hopp..
Velkommen skal du være... og masse lykke til videre...

Tusen takk allesammen:)

Har jo mange spørsmål selvfølgelig, men kan jo starte med en par.

Fikk telefon fra legen igår om at jeg skal møte på sykehuset, ta de siste prøver for så å sende søknaden på prøverør. Det jeg da lurer på er hvor lang tid de ca bruker på å behandle denne, og hvor lang tid må jeg vente før vi faktisk kommer igang med medisinering og uttak?
Vet jo det selvfølgelig er veldig forskjellig fra sykehus, men om noer her hører til på st.olav, hvor lang tid tok det?

Ellers må jeg si jeg er veldig spent og krysser alt av fingre og tær for at det faktisk skal gå på et av de forsøkene.
Og selvfølgelig krysser jeg alt for at det skal gå hos dere og:)

ORIGINAL: IVFProver84

Hei og hopp..
Velkommen skal du være... og masse lykke til videre...

Jeg var på St.Olavs for å ta de siste prøvene og sende inn søknaden i midten av feb. Fikk beskjed om at det tok ca.2mnd å få svar på prøvene. Fikk brev fra de i begynnelsen av juli, og det ble oppstart med sprøyter 6.aug... Så ting tok tid kan man si.

Men i alt det der vaset var det vel også ferieavvikling. Pluss at pr.dags dato er St.Olavs den klinikken i landet med kortest ventetid. Mye kortere enn da jeg starta. [:)]
Så vi får bare håpe du slipper å vente like lenge [:D]
Masse lykke til med oppstart [:D]

ORIGINAL: siwro

Hei og velkommen hit til oss.
her får du svar på det du måtte lure på, jentene her er superhærlige. så det er bare å spørre i vei til det du måtte lure på..
håper spira sitter på første forsøk, så du slipper å slite så mye lengre..det er en tung prosess som går i berg å dalbane, men det er virkelig verdt det!!

masse lykke til, blir spennende å følge deg i denne prosessen[:)]

kosejenta: Vet ikke hvilke prøver hun mente, har jo tatt innvendig Ul og blodprøver, har jo fått påvist pcos, men var noen til som måtte takes for å kunne sende søknaden[:)]

Matilde: Oy, det var en god stund ja, håpe virkelig ikke det tar så lang tid, men som de sier, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves[:D] og sant som du sier, har vært ferieavvikling osv[:D]

Så du har startet med prosessen, å så spennende det blir fremover da, hold meg gjerne oppdatert, har ikke noe kunnskap på det her med prøverør[:D]

God helg alle samme[:)]

ORIGINAL: kosejenta

ORIGINAL: matilde

Jeg var på St.Olavs for å ta de siste prøvene og sende inn søknaden i midten av feb. Fikk beskjed om at det tok ca.2mnd å få svar på prøvene. Fikk brev fra de i begynnelsen av juli, og det ble oppstart med sprøyter 6.aug... Så ting tok tid kan man si.

Men i alt det der vaset var det vel også ferieavvikling. Pluss at pr.dags dato er St.Olavs den klinikken i landet med kortest ventetid. Mye kortere enn da jeg starta. [:)]
Så vi får bare håpe du slipper å vente like lenge [:D]
Masse lykke til med oppstart [:D]

hvilke prøver?

De siste blodprøvene. Husker ikke helt om det var kromosomprøvene.

ORIGINAL: azalia

kosejenta: Vet ikke hvilke prøver hun mente, har jo tatt innvendig Ul og blodprøver, har jo fått påvist pcos, men var noen til som måtte takes for å kunne sende søknaden[:)]

Matilde: Oy, det var en god stund ja, håpe virkelig ikke det tar så lang tid, men som de sier, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves[:D] og sant som du sier, har vært ferieavvikling osv[:D]

Så du har startet med prosessen, å så spennende det blir fremover da, hold meg gjerne oppdatert, har ikke noe kunnskap på det her med prøverør[:D]

God helg alle samme[:)]

Ja, superspennende framover nå [:)]
Tror ikke du trenger å vente like lenge som meg altså.. På oversikten over ventetiden var det maaaange flere uker når jeg starta enn det er nå [:)]
Skal krysse fingre og tær for at det går kjapt for deg
God helg [:D][:D]

ORIGINAL: matilde

Hei [:)] Og velkommen hit.

Ønsker deg masse lykke til med babylaginga.
Hører selv til på St.Olavs, og jeg synes de er supertrivelige der. [:D]

Velkommen skal du vera! Håpar du snart er i gang med forsøk og at det klaffar med ein gong for deg! [:)]

velkommen hit [:D] tok ikke veldig lang tid fra vi ble henvist til vi startet opp med medisiner på st.olavs. men nå var det litt spes med meg da...gynekologen min sendte en henvendelse til st.olavs om hva vi skulle gjøre videre osv...pga at jeg hadde for høy bmi til at det var anbefalt med prøverør i følge gyn min. og da fikk jeg til svar at hvis jeg klarte å gå ned 5 kg så kunne vi henvises. noe jeg allerede hadde gjort da vi fikk det svaret, ergo så gikk det ganske kjapt der i fra (nå har jeg gått ned 5 kg til, altså 10 totalt [:D] ) har nå sprayet i nesten 2 uker så er snart tid for å begynne på sprøyter, og forhåpentligvis uttak så snart som mulig etter den 10 sept.  (hadde det ikke vært for at de hadde sommer stengt i en mnd i sommer så hadde vi nok kommet i gang før....

Oki, da blir det en spennende tid fremover[:D]

Tusen takk for alle svar, setter virkelig pris på det, er veldig uvitende på akkurat dette området så det er mye hjelp i de svar dere gir[:D]

Ha en fin uke[:D]

Back
Topp