heimelaga pizza

Lager tomatsausen selv: hermetiske tomater, tomatpure, hvitløk, litt sukker, salt, pepper og oregano. Lar det koke et par timer.

Marinerer kyllingfilet i hvitløksmarinade, har på gule cherrytomater som deles i to, pesto og mais. Fersk mozzarella oppå. Legger på ruccolasalat når den er ferdfig stekt.

Kjempegodt!!

Vi har bare vanli idun ketchup på, åsså kjøttdeig å diverse, å kvitost, me oregano å champignon på toppen [:)]

Enten:
Sujuk (tyrkisk sterk pølse, jo sterkere jo bedre)
Kjøttboller (lager små kjøttboller av kjøttdeig med masse masse hvitløk og chili)
Kylling marinert i krydder og fersk chili
Tunfisk fra boks, krydret opp litt

Og så:

Pizzasaus (lager med fersk tomat, chili, hvitløk, fersk basilikum, salt, pepper og litt tomatpure)
Ost (jarlsberg)
Hakket løk
Hakket paprika
Mais
Tomatringer
Ananas

(ikke alltid vi har alt på, og ikke alltid vi har kjøtt eller fisk på heller)

ORIGINAL: Beckymams

Vi har bare vanli idun ketchup på, åsså kjøttdeig å diverse, å kvitost, me oregano å champignon på toppen [:)]

usj.... har smakt det en gang,og det var jo søtt og ekkelt. (beklager negativiteten)

Jeg bruker som regel ketchup,løk,kjøttdeig,fersk sopp,salami eller pepperoni,ost og paprika.

Ferdig bunn, glass med pastasaus, mais, smårettskinke, ost.

Enkelt og greit, tar det rett på pizzaen uten å steke først, så blir minimalt med oppvask.

ORIGINAL: mamma050308

BBQ marinert kylling, mais, paprika, Mozarella, rødløk, ananas og kyllingkrydder. Nam nam

Ja BBQ kylling på pizza er DIGG!!!

En spennende variant:

Creme fresh (istedefor tomatpure)
Strandaskinke (sånn salt spekeskinke)
ananas
skivede tomater
urtekrydder og ost på toppen

ANBEFALES!!

Når vi har lyst på kjøpe pizza.. Lager vi denne:
- Nå deig/ ellers hjemme laget deig..
- Toro spagettig saus.
- Kjøttdeig
- Paprika
- Løk

Knall god..

liker svigermor sin veeeldig godt[:)] hun bruker tomatsuppe under alt fyllet (halverer væsken som står på pakka) så har hun bare kjøttdeig, løk og ost på. DEN ER DRIIIT GOD.

dere må bare prøve tomatsuppe på[:D]

Kjøper pizzasaus.. har på sopp,mais,kjøttdeig eller sopp,mais,biffstrimler

Pepperoni, løk og annanas. Da blir den annerledes enn den vanlige hjemmelaga pizzaen man pleier å lage

Vi bruker en scones-oppskrift til bunnen. Anbefales virkelig.. :)
Oppå har vi kyllingkjøttdeig med Toro pizzafyllpose (tomat og løk), smårettbacon og ost! Enkelt og fantastisk godt.. :)

Lages fra "bunnen" av...[:)]

hermetiserte tomater, tomatpure, pizzasaus. kjøttdeig, paprika, purreløk, hvitløk, vanlig løk, diverse krydder, mais... nam nam[:)]

Til bunn bruker jeg en oppskrift på ostebaguetter.. Også bruker jeg å lage hjemmelaget tomatsaus. Har på salami, oliven og tomat i skiver og så ost! Andre ganger tomatsaus, skinke og ost. Eller tomatsaus, løk, kjøttdeig ost og kanskje bacon..

Oj.. Det varierer veldig.. Man tager hvad man haver brukes ofte her i huset.. [8D]

Syns hjemmelaget tacopizza er veldig godt, da. Da steker jeg karbonadedeig, løk, mais, og evt røde bønner. Ha på tacokrydder. Ha ost på bunnen først, legg på fyllet og strø litt ost på toppen hvis du vil. Server pizzaen med lettrømme, salat og fransk dressing. [:)] Oppskriften kan jo varieres så mye man vil med jalapenos, tortillachips, andre grønnsaker, osv..

Til bunn bruker jeg den oppskriften som står bakpå melpakken fra Møllerens, bare at jeg har mye mer god olivenolje i, og har den litt klissen. Tar bare olivenolje på hendene når jeg skal trykke den ut. Ingenting deiggris på hendene og kan ha deigen så løs som jeg ønsker.

Back
Topp