Heimelaga babymat eller mat på glass?

En tråd i 'Amming og ernæring' startet av Moderator Marte, 5 Feb 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Moderator Marte Gift med forumet Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️ VIP

Korleis gjer du det med babymat? Lager du maten sjølv, eller kjøper du babymat på glass?
    Har du prøvd å lage babygrauten sjølv? Det gjorde eg med mine små, og eg var veldig fornøyd med å lage maten og grauten sjølv :)

2. Kengu Forumet er livet VIP

Glass siden han nektet hjemmelsget

3. Augustinaen Forumet er livet Vi som prøver :) Junilykke2018 Sommerfuglene

Vi har motsatt, hjemmelaget fordi han nekter glass :p

4. Ponyo Flørter med forumet

Hjemmelagd :D

5. mammatil2prinsesser&2prinser Forumet er livet VIP September 2012 Novemberlykke 2018

Første fikk hjemmelaget og glass..nr 2 og nr 3 fikk hjemmelaget. Be 3 hadde melkeproteinallergi. Nr 4 er nå 11 uker og satser på å lage hjemmelaget. Lillemann har også melkeproteinallergi virker det som.. Synes det er fint å lage det meste selv, smaker helt klart best også.

6. Syn=) 22/10-13<3 Oktobermirakler 2013 Novemberlykke 2015 VIP

Samme her

7. MariaS Forumet er livet VIP Novemberlykke 2016 ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Førstemann fikk en del glass, men også mye hjemmelaget.
    Andremann har aldri spist middag fra glass

8. Tigerlilje Forumet er livet Himmelbarn Aprillykke 2017 Julikulene 2020

Her var alt hjemmelaget. Prøvde glass 2-3 ganger, men det kom rett ut igjen.

9. Lisaa1234 Elsker forumet

Vi gir og har gitt begge deler :) lager en de hjemmelaget og fryser ned. Nå og rett før han bikket året ble de jo mer og mer den samme maten som oss. Grøt også, litt hjemmelaget og litt pulvergrøt fra pakke.
    Så jatakk, begge deler.
    Stresser ikke med det, det viktigste er sunt og varriert kosthold :)

10. Maddieh Forumet er livet Junibarna 2019

Vet ikke egentlig. Da jeg var liten nekta jeg å spise butikkkjøpt, så tenker å prøve å lage selv. Er jo bare å koke osv, så mose med stavmikser og fryse. Får se hvordan det blir når hu ankommer :)

11. Apekatter Elsker forumet

Ferdiggrøt og hjemmelaget middag

12. Stolt mamma Gift med forumet Septemberbarna 2019

Lagd alt selv. Prøvde glass en gang til storebror og det ble ikke godt mottatt.

13. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Ingen babymat, bare vanlig mat. Hjemmelaget. Vi gjorde BLW. Mye enklere og billigere! Ungen fikk spise det vi spiste fra 6 mnd. Ingen grøt heller, her gikk det mye i brødskive med leverpostei.

14. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Noenlunde likt som her, bortsett fra at minsten fikk et glass en gang vi var avgårde og han var mye mindre :)

15. Knerten07 Forumet er livet VIP

Jeg måtte gi opp hjemmelaget mat da han var baby. Lagde uendelig antall ulike retter. Han nektet å spise dem, gitt..... Ble derfor middagsglass selv om heller ikke det var noen knallsuksess. Brukte Sinlac grøt ettersom han hadde melkeproteinallergi samt var laktoseintolerant.

16. Minimeg Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP ❤ Oktoberbaby 2016 ❤ Januarlykke 2019

Middagsglass fikk han aldri, men grøt og smoothieposer ble brukt :)

17. Zyprex Andre møte med forumet

Omtrent akkurat det jeg skulle svare
    Men baby får grøt om det er grøt vi spiser en dag, da.

18. Prinsessa- Forumet er livet Marsipanene 2019 VIP Sommerfuglene

Lag den maten dere lager, trenger ikke gjøre så stort ut av det. Lag gjerne ekstra. Også moser du med stavmixer eller gaffel og fryser ned eller server direkte. Det gjorde vi. Hadde vi taco, så tok jeg fram fra frysern noe annet.

19. Mama Bear Forumet er livet Maiblomstene 2016 Julibarna2014

Hjemmelaget. Det var egentlig veldig enkelt, laget litt store porsjoner, og fryste ned i passende str. :)

20. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Fikk vanlig mat som vi spiste. Men har ikke vært helt nazi på det, har fått litt babymat om det var enklere der vi var osv

Del denne siden