Hei!

x1x~Anni87~

Forumet er livet
Hører ikke til her enda jeg da. Men lurer på dette med amming jeg..
Var det vanskelig og få til? Jeg synes det høres helt umulig ut.
Har fått en haug med hefter der det står om amming og ammehjelp og alt mulig..
Trodde det var ganske enkelt jeg helt til jeg fikk altfor mye og lese om det..
 
Det er ikke vanskelig, jeg fikk god hjelp av jordmor på Storken når jeg fikk første mann , de er veldig flinke med å vise hvordan det skal gjøres[:)]
 
Det er hvertfall lurt å få hjelp de første gangene så du er sikker på at nurket suger riktig. Det gjorde ikke jeg, og det ble ganske sårt. Du klarer det sikkert helt fint[:)] Ser du skal ha snart, LYKKE TIL OG GLED DEG[:D]
 
Øvelse gjør mester![;)]
Synes det gikk lekende lett...
Bare veldig viktig å passe på å få mest mulig av brystvorta inn i munnen på den lille.
Den største feilen er ofte at bebin bare suger ytterst på brystvorta,og det er ikke no godt etterpå![&:]
De er flinke til å hjelpe til på sykehuset,noen ganger litt for mye...
 
Det er ikke så vanskelig som det kan virke som ut ifra alle hefter og bøker og sann. Tror noe av det viktigste er å ikke stresse med det, men ta det helt rolig. Jordmødre sier jo at de som ligger å leser donald på sengekanten mens de ammer fordi de ikke bekymrer seg er de som gjør det best! Har mye med psyken å gjøre det der. Marcus sugde fint helt fra han kom ut, men jeg hadde likevel litt såre bryster noen dager, men så gikk det over når de ble litt herdet, og nå er amming kos! Kan kanskje være lurt å herde brystvortene litt i forkant. Lykke til! Gled deg![;)]
 
Back
Topp