Hei...

IsThisReal

Gift med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
Jeg får henge litt her med dere jeg da :(:(

Hva er det jeg har nå? SA eller MA?

Jeg har vært på ultralyd i dag uke 9+1 og fått konstatert at hjertet har sluttet å slå ca i uke 7.
Jeg er helt ødelagt.. dette er helt for jævlig.. vi har prøvd i 3 år! Fy f** livet er urettferdig...

Ble sendt hjem i håp om at det blør seg ut selv siden prosessen allerede har startet. skal tilbake på mandag for å se at alt har kommet ut.
 
MA, når kroppen ikke har støtet ut det som ikke lenger lever:Heartbigred

Trist å høre ønskespiren ikke ble ønskebaby:Heartbigred
Denne første tiden er vond, man er gravid og masse hormoner samtidig som man ikke er gravid om du skjønner. Gi deg selv tid og lov til å sørge, det blir bedre. Men for min del tok det litt tid:Heartbigred
 
Så utrolig leit å høre hva du nå går gjennom! Det du nå går gjennom er en MA, som de håper ende med naturlig SA. Det ønsket de for meg også i februar da MA ble oppdaget på ul i uke 10.

Sender deg gode tanker og håper det går så greit som det kan gå gjennom den prosessen som venter.
God klem :Heartred
 
Så leit å lese dette :(

En MA, missed abortion, er en abort hvor utviklingen har stanset men hvor kroppen ikke har støtt ut den lille. Det er det du har nå. Det kan utvikle seg til en spontanabort hvor kroppen setter i gang blødning og utstøting selv. Det skjedde for min del. Jeg hadde begynt å blø litt brunt, og fikk ultralyd som konstaterte at utviklingen var stanset noen uker tidligere.

Håper blødningen tar seg opp og at prosessen går så greit som det er mulig at noe så kjipt kan gå.. Fordelen med at det starter av seg selv er at kroppen ofte klarer å ordne alt selv, slik at man ikke blir gående med rester, og raskere kommer i syklus igjen.
Sender deg en stor klem ❤️ livet er jammen ikke rettferdig hele tiden :(
 
Så trist å høre at det gikk sånn! Opplevde jo akkurat det samme i forrige uke selv, det ble konstatert at det ikke lenger var liv da vi tok TUL på onsdag. Til meg hadde ikke blødningen startet, så fikk med meg cytotec hjem for å starte prosessen. Føler virkelig med deg, det er trist og jævlig og det føles fryktelig urettferdig. :Heartred
Håper det blir så raskt og greit overstått som det kan bli for deg. :Heartred Klem herfra!
 
Så trist å høre! Vet akkurat hvordan du har det... Føles så urettferdig, og man blir så sint på at kroppen ikke funker som den skal...
Min MA ble oppdaget tilfeldig på TUL, og hjertet hadde stoppet på 8+5, mens jeg var 9+2...
Ble så skuffet over at kroppen min ikke engang skjønte at noe var galt...

I teorien er vel en MA en SA, bare kroppen setter ikke igang prosessen selv, ikke med en gang hvertfall. Tydeligvis litt forskjellig praksis rundt omkring, det var aldri noe spørsmål om å vente å se for min del. Gynekologen jeg var hos privat, ringte rett til sykehuset hvor jeg fikk time tidlig neste dag, og ble lagt inn for å gjennomføre medisisk abort der.
 
Så trist å lese :(
Sender deg en varm klem ❤️
 
Back
Topp