Hei :)

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
Jeg ville bare titte innom her og si hei [emoji4]
Jeg har vist siden 2009 eller 2010 at jeg ikke kan få barn naturlig.
Vi bestemte oss for å prøve å få barn, så ble henvist til GU med en gang. (Har papirer på at jeg ikke kan få barn naturlig). Der har jeg blitt satt på Letrozol som har gitt god slimhinne og fine størrelser på eggposer, men ingen graviditet. [emoji29][emoji29] venter på TR og begynnelsen på pp9 med medisinsk hjelp.
I begynnelsen av august skal vi sende søknaden om IVF, og jeg håper med hele mitt hjerte at det vil gå [emoji173]️
Må legge ved at jeg er godt overvektig og vet jeg må ned.
Så, jeg regner med at det blir stopp av Letrozol etter søknaden er sendt og jeg må bruke de mnd frem til oppstart for å redusere fettprosenten min..

Spørsmålet mitt er. Er det noen som har fått avslag på søknaden om IVF? Hvorfor kom avslaget?

Velkommen inn hit, Daydream [emoji173]️ Her er det mange fantastiske damer å skravle med. Masse lykke til med henvisningen til IVF [emoji173]️

Tror de fleste får innkalling til forsamtale så lenge gynekologen din påpeker at det er IVF som må til for at deres barneønske skal bli oppfylt. På forsamtalen kan man derimot bli «avvist», feks pga overvekt. Man blir ikke blankt avvist, men man får gjerne tilbakemelding om at en må gå ned til en viss BMI, ofte 29. De fleste offentlige foretar ikke IVF behandling uansett ved BMI på 32 eller mer. 29 eller mindre (innenfor normalvektområdet) er det de aller helst ønsker.

Vil råde deg til å begynne vektnedgangen allerede nå dersom du er godt overvektig som du skriver. Da viser du en sterk vilje til å gjøre alt du kan for å få dette til, og de kan være rundere i kantene hvis du er et kilo eller to unna målet ved sprøyteoppstart.

Masse lykke til! Jeg heier på deg [emoji173]️

Velkommen inn hit, Daydream [emoji173]️ Her er det mange fantastiske damer å skravle med. Masse lykke til med henvisningen til IVF [emoji173]️

Tror de fleste får innkalling til forsamtale så lenge gynekologen din påpeker at det er IVF som må til for at deres barneønske skal bli oppfylt. På forsamtalen kan man derimot bli «avvist», feks pga overvekt. Man blir ikke blankt avvist, men man får gjerne tilbakemelding om at en må gå ned til en viss BMI, ofte 29. De fleste offentlige foretar ikke IVF behandling uansett ved BMI på 32 eller mer. 29 eller mindre (innenfor normalvektområdet) er det de aller helst ønsker.

Vil råde deg til å begynne vektnedgangen allerede nå dersom du er godt overvektig som du skriver. Da viser du en sterk vilje til å gjøre alt du kan for å få dette til, og de kan være rundere i kantene hvis du er et kilo eller to unna målet ved sprøyteoppstart.

Masse lykke til! Jeg heier på deg [emoji173]️

Da spørs det om jeg må sette i gang allerede nå ja. For å komme ned til 29 i BMI, må jeg ned til 78kg. Det er 15KG ned... Bare å begynne da :shifty::shifty:
Men men :):)
15kg er ikke akkurat verdens undergang eller det som skal være det verste og henge med på :P

Da er timen bestilt :D
02/08 kl.12 skal vi inn og sende inn søknaden til IVF :)

Da er timen bestilt :D
02/08 kl.12 skal vi inn og sende inn søknaden til IVF :)

Masse lykke til med prosessen som ligger foran dere[emoji173]️[emoji173]️ håper du slipper et langt opphold her inne[emoji173]️

:welcome 2 måneder til samtale, 15 kg ned, det skal du klare! Snaue 2 kg i uka :wav
Det var en egen "slankekrig" tråd her, vet ikke om den er her enda, men det kunne jo vært motiverende med flere i samme situasjon!
Håper også oppholdet ditt her blir kortvarig:Heartpink

Masse lykke til med prosessen som ligger foran dere[emoji173]️[emoji173]️ håper du slipper et langt opphold her inne[emoji173]️

Tusen takk :D
Ja, håper det blir kortvarig så klart ;)

:welcome 2 måneder til samtale, 15 kg ned, det skal du klare! Snaue 2 kg i uka :wav
Det var en egen "slankekrig" tråd her, vet ikke om den er her enda, men det kunne jo vært motiverende med flere i samme situasjon!
Håper også oppholdet ditt her blir kortvarig:Heartpink

Har bedre tid, heldigvis :P
Skal til GU og sende søknaden om 2mnd så skal vi inn til forsamtale. Men jeg vet jo ikke når enda :P
Men hadde vært perfekt å gå ned 1kg i uka ja :P

Har bedre tid, heldigvis :p
Skal til GU og sende søknaden om 2mnd så skal vi inn til forsamtale. Men jeg vet jo ikke når enda :p
Men hadde vært perfekt å gå ned 1kg i uka ja :p
Da leste jeg litt fort! Trodde det var forsamtale 2/8 :p Ja, 1 kg i uken er jo topp, evt at man gjør så godt man kan, så er det godt nok :) Du klarer det til slutt!

Spennende[emoji5][emoji5] håper ikke ventetidene for forsamtale er altfor lange, slik at du kanskje kommer igang i løpet av høsten[emoji7][emoji7]

GU snakket om 10mnd :(

Hei Daydream og velkommen hit :D
Ønsker deg masse lykke til med ventende time og veien mot IVF :)
Angå vente tid på å komme inn i Haugesun så fikk jeg brev om at det tok 5-6 mnd, men de ringte og sa vi fikk komme før. Så vi var der i dag :) bare rett under 4mnd. Hører også til Haugesund btw :D

Hei Daydream og velkommen hit :D
Ønsker deg masse lykke til med ventende time og veien mot IVF :)
Angå vente tid på å komme inn i Haugesun så fikk jeg brev om at det tok 5-6 mnd, men de ringte og sa vi fikk komme før. Så vi var der i dag :) bare rett under 4mnd. Hører også til Haugesund btw :D

Hei :D
Tusen takk for svar :D
Ja, skal sende inn i august, så håper på brev før jul iallfall :P
Bor du langt unna Haugesund? :)

Hei :D
Tusen takk for svar :D
Ja, skal sende inn i august, så håper på brev før jul iallfall :p
Bor du langt unna Haugesund? :)
Håper det for deres del. Ventetiden er så kjedelig. Bor i Stavanger. Du da?

Håper det for deres del. Ventetiden er så kjedelig. Bor i Stavanger. Du da?

Ja, den er kjip. Skal fortsette på letrozol i mellomtiden (kanskje) så da er det jo et håp under ventetiden :)
Jeg bor på Jæren :D

Hvordan går det med vektreduksjonen? Kanskje du kan bli satt rett i køen hvis du kan vise til god progresjon?

Back
Topp