Hei!

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Hei alle sammen :) Vet ikke om noen av dere husker meg?! Var aktiv på forum da jeg var gravid og så vidt innom da lille ble født. Logget meg av forum en stund og glemte det hele litt, fordi det var litt mye med lille (mye allergi, amming som gikk rett vest, han ble operert og sliter med refluks). Er nå tilbake igjen på forumet ;) Hvordan går det med dere alle?

Hei alle sammen :) Vet ikke om noen av dere husker meg?! Var aktiv på forum da jeg var gravid og så vidt innom da lille ble født. Logget meg av forum en stund og glemte det hele litt, fordi det var litt mye med lille (mye allergi, amming som gikk rett vest, han ble operert og sliter med refluks). Er nå tilbake igjen på forumet ;) Hvordan går det med dere alle?
husker nicket ditt :) Oisann, det hørtes ut som en travel periode. Håper det går bedre nå :) Her er det bra :) HUsker nesten ikke hvordan de første mndene var.. Men ho hadde rs-virus og ble innlagt på sykehus da ho var 3mndr ellers frisk og rask :)

Last edited:

Hei! Og velkommen tilbake. :) Husker nicket ditt. :)
Høres ut som dere har hatt en tøff start med både det ene og det andre. Håper det går bedre med han nå.
Her går det veldig fint. Frisk og rask jente. :) Noe feber og forkjølelse akkurat nå, men det er jo sånn man må regne med. Begynner i barnehage til høsten så da blir det vel enda mer sykdom. Skulle gjerne vært hjemme med henne lenger...

Husker deg ja :) Skjønner godt at du logget av en periode, små barn krever ganske mye av oss og spesielt når man får ekstra utfordringer, som hos dere.
Vår lille pode har melkeallergi, det har krevd, og krever ennå sitt. Mye forkjølt har han også vært. Mulig en bivirkning etter det jeg kan lese hos andre.

Håper at alt går bedre hos dere nå :)

Hei! Skjønner godt at du logget litt ut, husker godt at de første månedene var krevende og man lever i sin egen boble. Håper det går bedre nå! Er refluxen borte nå, eller hvordan fungerer det? Har selv en storgulper, men han har gått opp fint hele veien så aldri vært snakk om reflux. Nå har det endelig blitt mye mindre gulping!

Ellers er han frisk og rask og begynner i barnehagen om under en måned :o gruer meg veldig, men tror samtidig at det kommer til å gå veldig fint. Han er veldig glad i folk og spesielt andre barn :) spent på om han begynner å gå før han skal starte. Løper rundt med gåvogn og går rundt alle møbler osv. Holder med en hånd og blitt veldig stødig. Men kan vel ta lang tid før han slipper seg allikevel :)

Husker deg ja :) Skjønner godt at du logget av en periode, små barn krever ganske mye av oss og spesielt når man får ekstra utfordringer, som hos dere.
Vår lille pode har melkeallergi, det har krevd, og krever ennå sitt. Mye forkjølt har han også vært. Mulig en bivirkning etter det jeg kan lese hos andre.

Håper at alt går bedre hos dere nå :)

Melkeallergi her også.. Men vi får håpe at våre søte små vokser det av seg :-)

Hei! Skjønner godt at du logget litt ut, husker godt at de første månedene var krevende og man lever i sin egen boble. Håper det går bedre nå! Er refluxen borte nå, eller hvordan fungerer det? Har selv en storgulper, men han har gått opp fint hele veien så aldri vært snakk om reflux. Nå har det endelig blitt mye mindre gulping!

Ellers er han frisk og rask og begynner i barnehagen om under en måned :eek: gruer meg veldig, men tror samtidig at det kommer til å gå veldig fint. Han er veldig glad i folk og spesielt andre barn :) spent på om han begynner å gå før han skal starte. Løper rundt med gåvogn og går rundt alle møbler osv. Holder med en hånd og blitt veldig stødig. Men kan vel ta lang tid før han slipper seg allikevel :)

Han stor gulpet fra han var født han her også.. Men fikk veldig vondt rundt 3 mndr så ble lagt inn på sykehuset da. Fikk melkefri mme som gjorde at smerten ga seg, men ikke gulpen. De sa det ville bedre seg ved fast føde, men gjorde ikke det, ble bare verre og gikk litt med i vekt. Så da ble de ny runde på sykehuset og han går på Nexium. Det fungerer bra. Men kan ikke spise sitron, appelsin, ananas, tomat og andre sure ting da..

Takk alle! Det går fint med han og oss nå! Vi har egentlig kost oss hele veien og nytt gutten vår. Selv om det har vært litt styr, så har han alltid vært blid, heldigvis sovet godt på natt (litt vrang å legge for tiden akkurat nå, men..) og fått god hjelp ;) Moro å høre fra dere! Spennende med barnehage for dere som skal det! Er de født før fristen? Her bommet vi med noen dager, så blir hjemme et år til

Melkeallergi her også.. Men vi får håpe at våre søte små vokser det av seg :)
Det gjør jeg også :) Skal til barnelegen igjen mot slutten av august, blir spennende å se hva som skjer da.
Vi oppdaget det også når han var 3 mnd, det virket ikke som han hadde vondt da men hyppig og etterhvert blodig avføring. Og siden har jeg levd melkefritt siden jeg ammer.
Hvordan fikk dere diagnosen? Vår pode fikk utslag på prikktest.

Det gjør jeg også :) Skal til barnelegen igjen mot slutten av august, blir spennende å se hva som skjer da.
Vi oppdaget det også når han var 3 mnd, det virket ikke som han hadde vondt da men hyppig og etterhvert blodig avføring. Og siden har jeg levd melkefritt siden jeg ammer.
Hvordan fikk dere diagnosen? Vår pode fikk utslag på prikktest.

Han gulpet ekstremt, type spying og sprut brekninger, jobbet mye med magen sin. Så han startet med Althera da han var en mnd. De tok ingen prikk test. Da han var 4 mnd hadde han anfall med hyling på kveld og da mente de at han også hadde reflux, ble innlagt, så fikk han neocate og Nexium (medisin). Måtte slutte å amme da han var 2,5 uker pga jeg fikk så mye brystbetennelse, måtte bli innlagt for å få intravenøs antibiotika til slutt.. Vært hos ernæringsfysiolog og hos barnelege et par ganger på kontroll. Ny kontroll i august. Skulle egentlig starte å prøve melk igjen når han er et år, men nå vil de vente lenger siden han reagerer på egg og soya. Håper de kan ta prikk test da, for vil ikke holde han unna masse mat hvis han ikke må

Han gulpet ekstremt, type spying og sprut brekninger, jobbet mye med magen sin. Så han startet med Althera da han var en mnd. De tok ingen prikk test. Da han var 4 mnd hadde han anfall med hyling på kveld og da mente de at han også hadde reflux, ble innlagt, så fikk han neocate og Nexium (medisin). Måtte slutte å amme da han var 2,5 uker pga jeg fikk så mye brystbetennelse, måtte bli innlagt for å få intravenøs antibiotika til slutt.. Vært hos ernæringsfysiolog og hos barnelege et par ganger på kontroll. Ny kontroll i august. Skulle egentlig starte å prøve melk igjen når han er et år, men nå vil de vente lenger siden han reagerer på egg og soya. Håper de kan ta prikk test da, for vil ikke holde han unna masse mat hvis han ikke må
Det hørtes utrolig utfordrende ut! Men det er imponerende hvor flinke vi mennesker er til å tilpasse oss nye ting når en bare får litt tid på seg. Vi har sluppet heldig unna og ikke sett tegn til noen allergier. Barnehage for vår lille om et par uker, veldig spent! Men hun er veldig glad i å være sammen med andre barn, så tror det skal gå bra :) God barnehagedekning i vår kommune, tror alle jeg vet om som har søkt har fått plass etterhvert.

Han stor gulpet fra han var født han her også.. Men fikk veldig vondt rundt 3 mndr så ble lagt inn på sykehuset da. Fikk melkefri mme som gjorde at smerten ga seg, men ikke gulpen. De sa det ville bedre seg ved fast føde, men gjorde ikke det, ble bare verre og gikk litt med i vekt. Så da ble de ny runde på sykehuset og han går på Nexium. Det fungerer bra. Men kan ikke spise sitron, appelsin, ananas, tomat og andre sure ting da..
Huff stakar liten! Bra det går bedre! Håper han vokser av seg hele greia! Vi kan ikke klage på gulping skjønner jeg. Han har aldri vist tegn på at han har hatt vondt. Så det har jo egentlig bare vært et lass med klesvask ekstra :p

Back
Topp