Hei!

Musa

Andre møte med forumet
Jeg sniker meg inn her som gravid 6 uker på vei og har ca termin 8. februar.

De siste dagene har kvalmen blitt så mye mer intens, i dag har jeg vært på nippet til å kaste opp flere ganger. Har hatt forstoppelse, så trodde det var derfor jeg var så kvalm - men det var visst ikke tilfelle :p

Noen som har gode tips mot svangerskapskvalme? Jeg er desperaaaaaaat!!!!

Har desverre ingen tips. Men gratulerer med spire i magen!

Gratulerer så mye og velkommen hit :D

Teit svar, men her hjelper det å bare kaste opp, da blir jeg tvert myyye bedre. Ellers er det lite som hjelper her, du kan jo prøve sånne seabands eller hva det heter, kanskje det funker på deg? :)

Hei og gratulerer med spiren i magen din! Plages selv også med kvalme, prøver å spise regelmessig, spise med en gang jeg står opp. Gjerne ha noen salte kjeks/potetgull på soverommet om du plages veldig med oppkast/kvalme. De sier appelsin juice med salt i skal funke.. men det har ikke jeg prøvd..

Appelsinjuice med salt hørtes jo bare helt feil ut :p Hehe.

Grunnen til at jeg er desperat er at jeg skal i utdrikningslag til min svigerinne i morgen, og det er jammen meg bra typisk at det er dagen før kvalmen skal bli verre - HURRA! Fikk noen tullespm av sambos kamerater om "Jasså, du har smelt a på tjukka igjen ja", men vi avkrefta det og de tror på det :) Vi vil ikke at noen skal vite det enda, så det blir litt feil å gå å smågulpe hele morgendagen da :p hehe.

Jeg har en banan liggende som jeg tar en bit av hvis jeg kjenner jeg begynner å bli uggen... Litt ekkelt å ha dne liggende, men trenegr ikke mer enn en liten bit.
Sist spiste jeg ritz. har kjøpt, men er litt skeptisk og blir litt dårlig av å se den røde pakka.
Forresten jeg fikk også reisesyketabletter sist etterhvert.

Håper du finner ut noe lurt.

Har hørt at det finnes et akkupunktur punkt på håndleddet et sted. Hvis du presser lenge nok på det punktet, skal visstnok kvalmen gi seg. Er usikker akkurat hvor det er. Kusina mi kjøpte et akkupunktur armbånd som er beregnet for svangerskaps kvalme. Du kan jo google det for å finne ut mer. Lykke til i utdrikningslag :-)

marleen skrev:
Har desverre ingen tips. Men gratulerer med spire i magen!

Sign

Postafen og ingefærtabletter er mine anbefalninger..Ellers husk og spise ofte og lite.. ;))

Gratulerer så mye med spira :)
Jeg har ikke merket noe kvalme enda, men sist så brukte jeg sånne reisesyk-armbånd jeg kjøpte på apoteket, og kokte ingefær-te av ingefær-rot :)

hei! Gratulerer med en februarspire! Har hørt, men ikke prøvd, ingefær, samt at jeg har hatt stor suksess med seabands. Ellers hevder jordmoren min at akupunktur er uvurdelig, men det har jeg heller ikke forsøkt...

Back
Topp