Hei

*iris*

Forumet er livet
Har bare litt spørsmål jeg[8D]
Men først vil jeg benytte andledningen til å gratulere alle med treårs dagen[:)]
Tenk, for tre år siden satt vi her og leste fødetråder og var super spente alle sammen[:D]

Over til spørsmålet:
Sover deres barn på dagen i barnehagen?
Og når legger dere barna?
Grunnen til at jeg lurer er følgende problem:
Liam har alltid lagt seg ca 19.00 hver dag. I helger og når han har fri sover han ikke på dagtid, og har ikke gjort det siden han var 2 år.
I barnehagen sover han, men jeg har gitt beskjed om max en time.
I det siste har det blitt mye tull med legging, og da gjerne de dagene han har sovet sent i barnehagen, eller mer enn 1 time.

Jeg har gjentatte ganger gitt beskjed om max 1 time, og at han ikke MÅ sove, kun når de ser behovet.
Nå har jeg også gitt beskjed i dag om at om han sover etter 12, så skal han ikke sove mer enn 20 - 30 min.
Holdningen til barnehagen har vært at jeg har fått som svar når han har sovet lenge; "kan du ikke bare legge ham litt senere i dag da?"[:-]
"Han trenger å sove" og i dag; " vi klarer ikke vekke ham, han blir jo så sur om han blir vekket"..
I blant misstenker jeg at de legger ham, noe de gjerne bruker lang tid på siden han ikke vil, bare for å få litt fri. ( Han er en liten Emil[8D])

Er jeg urimlig?

Takk for det[:D][:D]

Syns IKKE du er urimelig.
Magnus sluttet med å sove i barnehagen for noen mnd siden. Han tullet like mye om kvelden som han sov på dagen.

Syns virkelig de i barnehagen skal høre på deg da det du som legger han på kvelden og han trenger den hvilen han kan få da. Vi hadde vognen stående i barnehagen, men han hadde ikke brukt den på 14 dager så da tok vi den bare vekk.

Magnus legger seg kl 19 hver dag. Selv i helgene.
Han er rett og slett helt utslitt da og vil gjerne legge seg selv.
Han sover da til kl 07.

At de legger han bare for å få litt fri selv er bare urimelig. De skal høre på deg. Er du som bestemmer.
Hadde bedt om et møte om dette hvis de ikke vil høre på deg med eventuelt pedleder eller styrer

Min mini er også en emil, til gangs!! [8D]

Han sover enda 2 timer, legger seg pent og pyntelig på kvelden og sover natta igjennom, gjerne 12-14 timers natt...
Mulig her er bortskjemt, men det skal sies at den tiden han er våken, skal jeg bare glemme å gjøre noe annet enn å passe på han [8D]

Syns overhodet ikke du er urimelig nei, hadde også bedt om et møte om di ikke hørt på deg... [;)]

Hei![:)]

Her sover Lucas enda dagtid ja. Og i det siste har vi gått fra å legge ham 20.00 til 19.00. Han sover opptil halvannen time dagtid men har ingen problemer med å legge seg.

Her for noen uker siden,eller var det sist uke, hadde han vært våken en hel dag i barnehagen, og var i strålende humør og la seg til 19.00.
Da snakka jeg med de ansatte dagen etterpå om at han kanskje ikke behøvde dag-lurene sine lengre.
Vi prøvde, og han var ett sant mareritt å hente i barnehagen.

Så da jeg sa til dem at han bare skulle få sove akkurat så lenge han ville på dagtid da vi ikke har problemer enda med legging syns jeg de så ganske glade ut ja[8D]

Men å foreslå for deg at du skal legge barnet ditt senere synes jeg var helt på trynet[:'(].....

Synes heller ikke du er urimelig!

Back
Topp