Hei! Trenger litt hjelp til å telle dager riktig! :)

Camillemi

Forelsket i forumet
Hei :) Noen som orker å telle litt sammen med meg?

Jeg har fått positiv test! YEY ;) men er ganske så usikker på termin. Har kommet frem til alt fra 2 juli til 28 juni. Ikke så stor forskjell, men vil jo gjerne vite.

Sist mens var 19 sept. Jeg tror selv jeg hadde EG 6 oktober, og den første positive testen kom 17 oktober. Jeg har litt lang syklus, sist syklus før jeg var gravid var på 35 dager. Denne gangen så var det 17 dager mellom første dag av mens og EG, og siden det alltid er 14 dager fra EG til mens igjen, så var denne syklusen bare på 31 dager? Isåfall så sier BV-terminkalkulatoren at jeg har termin 30. juni.

Har jeg regnet riktig?

Skulle hjerne hjulpet, men er ikke helt god på tellingen! Men kan å dytte litt ;-)

takk :)

Hadde jeg vært deg ville jeg hørt på BV kalkulatoren frem til du har snakket med lege :) opplever at den stemmer ganske bra :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Gratulerer og velkommen btw:D

Sent from my iPhone using BV Forum

Gratulerer og velkommen! :)

Jeg har det på samme viset, lang syklus. Men jeg velger å bare bruke 28 dagers, og bv terminkalkulatoren. (Fordi legen mest sannsynligvis vil gå ut fra dette). Så får jeg heller rettet på termindato ved OUL :)

Jeg testet etter el, og hadde det derfor klart når el var. Men legen brydde seg ikke med det og tok utgangspunkt i første dag siste syklus og 28 dagers mens. Så tror du kan ta utgangspunkt i bvkalkulatoren. :) Så får du endelig termin etter oul.

Appen <3

Gratulerer, og velkommen til oss :)
Lege/jordmor blir nok å ta utgangspunkt i 28 dagers syklus, og venter på UL-termin når den tid kommer for å si noe sikkert. Etter din siste mens som var 19. september, vil de regne ut at du har termin den 28. juni. Om du har utregning på 31 dager isteden for 28, blir nok termin den 1. Juli.
Men enn så lenge hører du vel til her inne hos oss? ;)

Gratulerer, og velkommen til oss :)
Lege/jordmor blir nok å ta utgangspunkt i 28 dagers syklus, og venter på UL-termin når den tid kommer for å si noe sikkert. Etter din siste mens som var 19. september, vil de regne ut at du har termin den 28. juni. Om du har utregning på 31 dager isteden for 28, blir nok termin den 1. Juli.
Men enn så lenge hører du vel til her inne hos oss? ;)

Hm...på mammanet sin kalkulator får jeg opp den 28. juni på deg, og på babyverden sin, får jeg opp 29. juni, så da blir det vel enten 1. eller 2. juli da?
Ja...man kan telle seg "grønn" her :D

Min siste mens var 14 september, med en 28 dagers syklus er jeg i dag 5+2 med termin 24 juni

Har du sjekket ut terminkalkulatorer på nett ?

hehehe :P da kjører jeg på med 28 juni. Når jeg skulle ha gutten min, så regnet jeg meg frem til 16. oktober, på oul så fikk jeg termin 18. oktober. Men den som kom klokken halv 10 den 16 oktober det var han ;) Dessuten så virker dere som en koslig gjeng ;) så holder meg her isåfall inn til videre :P

Back
Topp