Hei snuppene =)

jealie28

Gift med forumet
Er det noen her som har barn som bruker sutt enda?
Tuva Sofie får fortsatt sutt når hun skal sove for kvelden...men vi ønsker å kutte det helt ut nå, synes hun er så stor jente, også er det greit å kutte den ut før tennene glir ut [;)]

Noen gode idèer til hvordan dette skal gå smertefritt? [:)]

Hos oss gikk det smertefritt! Helt utrolig nok... Slutta i fjor høst..

Var en kveld jeg bare sa til Oliver at "nå er du stor gutt og trenger ikke smokka lenger". Han var enig og la seg uten smokk den natta og sovna like raskt som alltid [:)] Men må bemerkes at han har en kanin som alltid er trofast med han i senga [8D]
Skulle nesten ikke tro det var så enkelt å slutte, men det var det [;)]

Masse lykke til! Det går nok bra skal du se [:D]

Her leverte gutta smokkene til sabeltann i sommer[;)]Gått over all forventning, ikke mas i det hele tatt etter smokk, og de brukte den mer enn bare om natta den siste tiden...lykke til, går nok bedre enn dere tror[:)]

Her har hun nettopp sluttet. Tredje natta nå..
Hun var veldig avhengig av tutten. Fant dem over alt på dagtid også.. så nå sa jeg at det var nok. Nå var hun blitt stor jente, og Nickolai ( et søskenbarn på 4 mnd) skulle få tuttene.
Går egentli veldig greit, men hun spørr etter dem om kvelden. Da forteller jeg at Nickolai er jo en liten baby så han trenger dem mer enn henne.... Og da går det greit.

Lykke til[:)]

Asbjørn er veldig avhengig av smokken sin .... Hvis han slår seg eller hvis verden går han litt i mot -går han rundt med sutreleppe og sier :jeg er så lei meg ! Trenger smokken min jeg !
Da vi var i Kristiansand ga han villig bort smokken sin til Kaptein Sabeltann ,men det visste seg at luringen vår hadde gjemt unna en smokk som han straks fant da han skulle legge seg ...

Her bruker Trym smukk ennå, men bare om natten. Han ønsker seg smukken hele dagen, men er flink å gi den fra seg når vi ber ham om den. Tenker at vi i løpet av høsten kutter ut, av og til glemmer han at han skal ha den om kvelden, så tror han er moden for det. Har egentlig ingen gode råd til deg... men lykke til!

Back
Topp