hei sjanse for å få

turteldue

Forumet er livet
VIP
I mitt første svangerskap så fikk jeg diagnosen alvorlig svangerskaps kvalme, med leverenzymer litt på avveie. Og 1 uke fra å bli innlagt. Gikk ned ganske kraftig i vekt første trimester.
Vi er startet å planlegge nr 2. I denne forbindelsen så lurer jeg på. Hvor stor sjanse er det at den vil komme i neste svangerskap også?
Og er det noen ting å tenke på for å forsøke å unngå svangerskapsforgiftning i det neste svangerskapet?

Hei på deg :-)

Lurer litt om du mener svangerskaps-KVALME eller svangerskaps-FORGIFTNING.....??

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.

Hei på deg :)

Lurer litt om du mener svangerskaps-KVALME eller svangerskaps-FORGIFTNING.....??

jeg fikk begge deler. første trimester lå jeg strak ut hvor jeg ikke tok til meg noe næring omtrent,
og siste trimester fikk jeg svangerskapsforgiftningsdiagnosen

Hei igjen :-)

Alvorlig svangerskapskvalme, eller hyperemesis som det også kaldes, er en tilstand som det er vanskelig å spå om...... Noen kvinner opplever at de i neste svangerskap er helt fine, mens andre blir skikkelig dårlige igjen, så det kan faktisk kun tiden vise!
Svangerskapsforgiftning hører oftest førstegangsfødende til, så sansynligheten for at du skal få det igjen er liten. Hvis det har vært en veldig alvorlig type, kan man likevel se at det kan komme igjen. Det er meg bekjent ikke noe du kan gjøre selv for å forebygge det, men det er jo alltid en god idè å sørge for god egenpleie og å unngå en alt for stresset hverdag.

Masse lykke til med planleggingen da ;-)

Back
Topp