Hei...se her litt

løvetann_84

Andre møte med forumet
Men har endel å dele med dere,å trenger masse masse råd å hjelp til min situasjon!!!

Det har seg sånn...at jeg å min samboer har vært i lag i 7 år, vi har også en datter sammen.

Tingen er, at vi sliter skikkelig med forholdet.. Dagene går i det samme hver bidige dag! Han kommer hjem fra jobb,å jeg orker ikke si orntlig hei til han engang! Vi leker med jentavår fram til leggetid, uten å si noe som helst til hverandre. Sier jo noe i det hele tatt,er d kun gnuffing! Når jenta vår er i seng er det tv tid,å slapp av tid. Heller ikke da snakker vi med hverandre! Jeg har hele tiden en stor irritasjon inni meg,savner den forelskelse følelsen vi hadde før... Kjenner ingetng lenger [&:] Men det siste jeg vil er at vi skal skille lag! Vil få ting på plass,ha mer sex å kosestunder sammen! Nå finnes ikke det lenger,heeelt borte! Si at det ikke bare er vi som har det slik???

Kanskje andre kjenner seg igjen her? å vil dele råd med meg?
Neste skritt for oss er legen vår å så familieterapaut!

ikke en helt uvanlig situsjaon tror jeg..
det er viktig med kommunikajson! sett dere ned å prate sammen!!
vi gikk slik som det i nesten 5 år, før smellen kom nå i desember..(ordnet seg nå)
og finne på ting bare dere to, uten barn

de fleste med langvarige forhold har vell vært der en eller annen gangen. Her kom perioden etter at størstejenta var født. Jeg var sliten, oppslukt i bayen, ville sove når mulighetene bød seg osv. I barselperioden var ikke dette noe problem, for vi var begge klar over at det kunne bli slik. Men barseltiden kom og gikk, og det bedret seg ikke mellom oss. Enden på visa ble at vi sendte bort vesla en helg og tok et skikkelig oppgjør med hverandre og oss selv. Vi krangla, gråt, lo, flørtet i hytt og pine gjennom hele helgen. Fant oss selv igjen, de vi var før vi fikk barn og ble enige om å ta vare på disse menneskene, også i hverdagen.
Nå er det 2 år, en lillebror og et giftemål senere, og vi har det bedre enn noen gang[;)]

Men hvorfor kommer dere ikke et skritt videre?

Er du hjemmeværende?

Overrask han en dag, med noe du vet han liker. Gjerne på en dag du vet han ikke er sånn kjempesliten.

I morgen skal jeg overraske min kjære med et fotmassasjebad, og en øl.. [8D] Siden jeg vet at han går på murgulv hele dagen, og har veldig vondt i føttene, så vet jeg han kommer til å sette pris på det.

ORIGINAL: HanneHM

Er du hjemmeværende?

Overrask han en dag, med noe du vet han liker. Gjerne på en dag du vet han ikke er sånn kjempesliten.

I morgen skal jeg overraske min kjære med et fotmassasjebad, og en øl.. [8D] Siden jeg vet at han går på murgulv hele dagen, og har veldig vondt i føttene, så vet jeg han kommer til å sette pris på det.
-eller lag yndlingsmaten hans til middag med levende lys på bordet når han kommer hjem! selv om det måtte bety indrefilet midt i uka liksom[8D] trenger ikke gjøre det så ofte[:D]
sambo blir drit glad hvis jeg bare kjøper med en stor cola til han på butikken,noe jeg sjelden drikker[8D] "det er kjærlighet det" sier han da..hahahha

si det...jeg får det ikke til!!! Ja jeg går hjemme,men håper snart å få meg en jobb! Følelsene er ikke sterke lenger mellom oss,men jeg vil virkelig at di skal bli strekere!!! men hvordaaaaaaaaaan?

Er du hjemmeværende?

ORIGINAL: løvetann_84

si det...jeg får det ikke til!!! Ja jeg går hjemme,men håper snart å få meg en jobb! Følelsene er ikke sterke lenger mellom oss,men jeg vil virkelig at di skal bli strekere!!! men hvordaaaaaaaaaan?

Er du hjemmeværende?

du får ikke til hva da?...viktig å sette ord på hva! sambo også er frustrerende sånn, at han "ikke vet" noen ting..hvorfor det er sånn og sånn...da får man aldri svar da,og da er det vanskelig å gjøre noe med det,når man ikke vet[8|][:)]

får ikke til å endre på følelesen mine..er livredd løpet er kjørt!
ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis

Er du hjemmeværende?

du får ikke til hva da?...viktig å sette ord på hva! sambo også er frustrerende sånn, at han "ikke vet" noen ting..hvorfor det er sånn og sånn...da får man aldri svar da,og da er det vanskelig å gjøre noe med det,når man ikke vet[8|][:)]

har du prøvd da?..hva har du prøvd isåfall?
forhold må jobbes med, er det noe jeg har lært så er det det[:-]
vet ikke hva annet jeg kan si utenom de vanlige tingene som å prate sammen, ha en ungefri helg å reise bort, eller bare være hjemme, gå på kino, lag mat hjemme, lei en film, skru av alt av pc,telefon og tv og bare prat...

tro meg! vi har prøvd alt! Derfor jeg ber om råd [:D]

vet ikke hva annet jeg kan si utenom de vanlige tingene som å prate sammen, ha en ungefri helg å reise bort, eller bare være hjemme, gå på kino, lag mat hjemme, lei en film, skru av alt av pc,telefon og tv og bare prat...

Om  du har prøvd alt, så skjønner jeg egentlig ikke hvilken råd du er ute etter?

Om det ikke er noen som er utdannet terapaut eller noe her da?

skjønner...[:)] da tenker jeg parterapi neste... og ikke minst må dere finne ut,BEGGE TO,om dere er villig til å satse 100% på dere som par, hvis terapi skal funke..
eller er det bare bortkastet tid

Mulig det er viktig at DU først finner ut hva du VIL, hva du FØLER. Sett ord på det, enten så prøver du å si det høyt til deg sjøl eller skriv det ned. Still spørsmål til deg selv og finn svar på det. Konkrete ting, som feks: Vil DU at han skal si hei til deg? gi deg et lite kyss når han kommer hjem? eller er det likegyldig?
Vil du at han skal ta rundt deg og holde deg, blir du varm når du tenker det eller er det det samme for deg?
Snakker du noen ganger TIL han først? Viser du intr for han og jobben hans? Bryr du deg om hvordan dagen hans har vært? osv.

Det er jo veldig enkelt å falle i den gropa at alt dreier seg om lillingen. Selvom barnet er en stor del av livet deres, så er ikke barnet alt heller. Prøv å fokuser på han og vis intr for han.
Det ser ut som at dere er kommet inn i en vond sirkel... prøv å bryte sirkelen.
Lykke til :)

må bli parteapi ja...ville høre om andre her inne hadde vært oppi samme situasjon,å greid å løst det med parterapi?... Ville ikke kaste bort 7 år,jeg vet jeg vil være sammen med sambo resten av livet... Men jeg vil føle meg lykkelig i forholdet!

skjønner...[:)] da tenker jeg parterapi neste... og ikke minst må dere finne ut,BEGGE TO,om dere er villig til å satse 100% på dere som par, hvis terapi skal funke..

må bli parteapi ja...ville høre om andre her inne hadde vært oppi samme situasjon,å greid å løst det med parterapi?... Ville ikke kaste bort 7 år,jeg vet jeg vil være sammen med sambo resten av livet... Men jeg vil føle meg lykkelig i forholdet!

hvis du vet du vil være sammen med han, så er jo det det beste utgangspunktet du kan ha[:D][:D][:)]
føler han det å?
for da trenger dere sikkert ikke mange samtalene til før dere innser det selv..
og husk at man kan ikke gå rundt å være i lykkerus hele tiden, forhold går opp og ned..
men at man skal trives, det må man jo!!
derfor må man finne på ting sammen som gjør at det føles hyggelig..
og føles det allikevel ikke så hyggelig, så er han kanskje ikke den rette alliekvel?

bare tenker høyt jeg, er så lett å gi råd, men ikke å ta imot alltid..har vært i samme gjørma selv, så ve t hvordan du har det

nei..har ikke det! Det hadde jeg ikke takkla,rett og slett pga vi har et barn sammen.
ORIGINAL: snuppis!

Har dere prøvd å bo fra hverandre en periode? familieterapeut?

Men har endel å dele med dere,å trenger masse masse råd å hjelp til min situasjon!!!

Det har seg sånn...at jeg å min samboer har vært i lag i 7 år, vi har også en datter sammen.

Tingen er, at vi sliter skikkelig med forholdet.. Dagene går i det samme hver bidige dag! Han kommer hjem fra jobb,å jeg orker ikke si orntlig hei til han engang! Vi leker med jentavår fram til leggetid, uten å si noe som helst til hverandre. Sier jo noe i det hele tatt,er d kun gnuffing! Når jenta vår er i seng er det tv tid,å slapp av tid. Heller ikke da snakker vi med hverandre! Jeg har hele tiden en stor irritasjon inni meg,savner den forelskelse følelsen vi hadde før... Kjenner ingetng lenger [&:] Men det siste jeg vil er at vi skal skille lag! Vil få ting på plass,ha mer sex å kosestunder sammen! Nå finnes ikke det lenger,heeelt borte! Si at det ikke bare er vi som har det slik???

Det er som jeg skulle skrevet det selv.. Bortsett fra at vi snakker noe sammen,men bare om dagligdagse+praktiske ting.
Hadde en skikkelig "oppvask" på mandagen, og fikk sagt det vi tenker,føler m.m
Sambo har ikke de samme følelsene lenger... :( Han elsker meg ikke.. :(
Men vi jobber bevisst med det nå,for vi vil at dette skal fungere. Men det er ikke lett akkurat.. Blitt noen liter tårer de siste dagene..

Har desverre ingen gode råd til deg! Håper det ordner seg for deg!
Sender en klem

Men hva er lykke da? Min erfaring er at det kan gå opp og ned, selv nedturene kan vare en gooood stund... Dette sier jeg absolutt ikke som noe vondt ment, for jeg kjenner ikke situasjonen godt nok.. Men har du/dere tenkt litt på å senke kravene til hverandre en periode?

ORIGINAL: Dæsjt

Det er som jeg skulle skrevet det selv.. Bortsett fra at vi snakker noe sammen,men bare om dagligdagse+praktiske ting.
Hadde en skikkelig "oppvask" på mandagen, og fikk sagt det vi tenker,føler m.m
Sambo har ikke de samme følelsene lenger... :( Han elsker meg ikke.. :(
Men vi jobber bevisst med det nå,for vi vil at dette skal fungere. Men det er ikke lett akkurat.. Blitt noen liter tårer de siste dagene..

Har desverre ingen gode råd til deg! Håper det ordner seg for deg!
Sender en klem
akkurat slik var det her også, føler med deg..det er så vondt!! *klemmer*

Back
Topp