HEI PÅ DERE.

helen79

Forumet er livet
Var til legen med denne svimmelheten min i går. Er blitt henvist til røntgen, skal ta CT-undersøkelse av hjernen. Men jeg skal ta meg en test om ca en uke for å se om jeg er gravid. For det kan jeg ikke være når jeg skal ta CT`en. Håper faktisk at jeg ikke er gravid, sånn at jeg kan ta den testen. Fikk jo ikke sove før i 2-tiden i natt, var redd for at jeg ikke skulle våkne opp igjen, og spesielt nå som min mann er vekke i helgen. Er alene med guttene. Men her er jeg, så det gikk jo greit. Kommer til å være pissnervøs når jeg skal til CT.

Uffda...hørtes ikke no særlig gøy ut det der! Å være så bekymret å alene...uff! Bra at de sender seg videre slik at de kan finne ut hva som er "galt". har du hadd det sånn lenge da?

Kan man ikke ta CT når man er gravid, med beskyttelse?

Kathrine

Nei, hun legen min sa at jeg ikke kunne ta CT hvis jeg var gravid. Fosteret blir vel skadet.
Jeg har hatt det slik i i 6 uker. Har trodd innimellom at det gav seg, men så var det påan igjen.
Men det er jo de som har det mye verre. Kaster opp og er virkelig dårlig, så jeg er litt heldig. Men det er ganske gale likevel.

Får håpe det løser seg på den BESTE måten for deg uansett utfallet...men noe må de da kunne gjøre selv om du er gravid. De kan ikke bare la dette vedvare, eller kansje du er svimmel fordi du ER gravid [;)]

Kathrine

Huff, Helen, dette høres ikke moro ut!
Enten får vi håpe at en graviditet gir deg disse leie symptomene, eller at du ikke er gravid sånn at du får sjekket. Høres ikke godt ut å være så svimmel!

Jeg sender deg trøsteklemmer, og håper at du blir fort bedre!

M

Kjære helen79!
Jeg har hatt det på akkurat samme måte som deg for en tid tilbake. Jeg slet med en hodepine og svimmelhet som fulgte meg overalt. Tanken på hva det kunne være gjorde meg om mulig, enda mer svimmel og ble redd. Jeg turte til slutt ikke sove på samme måte som deg, rett og slett fordi jeg var redd jeg ikke skulle våkne igjen.
Jeg saumfarte alle bøker jeg kom over for å finne symptomer på både det ene og det andre, og endte vel opp med å ha alt fra hjernerystelse til svulst og det som verre er..Jo mer jeg kjente etter, jo sterkere ble det, og sikrere ble jeg på at det var noe galt.
saken er at jeg turte ikke gå til legen i frykt for hva det kunne være og dette ble jeg plaga med i hvertfall 4-6 mnd før det slapp taket litt etter litt. I ettertid har jeg tolket dette som et symptom på stress som gikk ut over min psykiske balanse, og det viste seg som kroppslige symptomer. Dette er ikke uvanlige symptomer hvis du har mye å tenke på, og at du bekymrer deg enda mer for hva det kan være gjør det ikke bedre.
Ville bare fortelle deg dette, for jeg vet hvordan det føles å føle at "noe er galt" med kroppen, men ikke skjønne hva eller hvorfor og redselen og tankene dette fører med seg.
dette ble et langt innlegg, men med dette i bakhodet håper jeg du ikke mister motet frem til undersøkelsen[:)] det hender vi har noen "vondter" som kommer og går uten at det egentlig er noe galt og egentlig får noe svar på hvorfor...
Tenker på deg! Masse lykke til! det går nok bra skal du se[:D]

klem fra meg

TAKK FOR TANKER OG HJELP.

Back
Topp