Hei! Ny her og utdrikningslag

Stjernegris

Blir kjent med forumet
Heisann! Jeg er ny her i dag!
Har termin 01.01.2017 ❤️ Går alt etter plan, så blir jeg 3 barnsmor midt under rakettoppskytingen på nyttårsaften
Jeg skal presentere meg nærmere for dere når vi kommer ut av skapet, men foreløpig er det kun jeg og samboer som vet om den bittelille hemmeligheten og sånn vil vi også holde det i noen uker til

Dilemmaet mitt er en sommer fylt med utdrikningslag og bryllupet!
Bryllupene skal jeg lett klare å seile igjennom uten alkohol, da min yngste sønn skal være med. Men utdrikningslaget til min besteveninne blir kanskje verre...
Jeg vil da være 10+1, og jeg vingler om jeg skal spille med eller berre fortelle...
Evt hvordan spille med?
I invitasjon står det at alle tar med egen drikke til kvelden selv.
Forslag?

Og sist: Gratulerer til dere alle andre her også!!! Så heldige vi er ❤️

Gratulerer så masse med lille i magen <3

Jeg tror nok jeg ville fortalt det, eventuelt ha funnet på en grunn til å ikke drikke. F.eks at du går på penicillin og ikke kan drikke på grunn av det.. Folk vil nok gjerne forstå at du er edru, selv om du prøver å spille med. Eller, jeg hadde i allefall aldri klart å spille med på en troverdig måte.. :P

Husk også, at om du bestemmer deg for å fortelle om det, så gjør det litt før utdrikningslaget - Sånn at din graviditet ikke tar fokuset vekk fra den kommende bruden..

Lykke til (håper kanskje noen andre har noen bedre ideer enn meg :P )

Kan tømme noe over på en tom vinflaske med skrukork, for eksempel. Alkoholfri vin har jo bittelitt alkohol, men jeg leste da jeg var gravid sist at det ikke var mer enn man fikk i seg fra gjær i brødbakst liksom. Så det går jo også an :)

Jeg var i bursdagsfeiring hos bestevenninden min og fant ut at jeg orket ikke å bruke så mye energi på å lyge for henne den kvelden så jeg fortalte henne om det :) Angrer ikke, for hun var til veldig god hjelp når flere ville spandere drinker og spurte om hva jeg drakk. Jeg drakk eplechampis (eplemos på champisflaske) hele kvelden og alle trodde jeg drakk alkohol :p jeg kjøpte drikka på vinmonopolet (stod 0% på flaska) og lot den stå i vinmonopolposen hele kvelden :p alle var i godt humør og når det ble senere på kvelden var det ingen som tenkte over at jeg var edru :) så mitt tips er å fortelle henne det :)
Lykke til og gratulerer <3

Nå vet ikke jeg noe om hva slags utdrikningslag det er, men har du lappen og bil? Kanskje det er behov for en sjåfør?

Jeg skal også i utdrikningslag i sommer til min gode vennine, jeg kommer til å si det til henne da men spiller med på kvelden slik at de andre ikke mistenker noe. Men grunnen til at jrg sier det til henne er at da kan jeg ha litt hjelp med å skjule det i tillegg til at hun kommer til å gjennomskue meg uansett, for vi kjenner hverandre så godt :p

Jeg har meldt meg som sjåfør :-P
Heldigvis har jeg 7 seter, så det ble liksom litt naturlig at jeg kunne kjøre...
Utpå kvelden bruker jeg trikset til Toneany og Tingeling. Alkoholfritt på andre flasker. Fant ut i butikken i får at carlsbergøl har like flasker, berre annen etikett og kork. Etiketten er jo enkel å bytte...og Korken treng jo ingen å se...
Jeg treng jo ikke å "drikke så mye"...
Kan skylde på at jeg har sjuke barn hjemme feks, så jeg må være litt "klar i toppen" (har et barn med kronisk sjukdom)

Og jeg har bestemt meg for å fortelle mi besteveninne etter ul 18.mai, så da har jeg nok en god back-up i henne

Jeg var i 30 års dagen til bestevenninnen min for et par uker siden. Da helte jeg eplecider (0%) over på en vanlig vinflaske. Bestevenninnen min visste at jeg ikke drakk så hun backet meg opp om noen ble mistenkelig. Men gikk veldig fint og ingen fikk mistanke om at jeg ikke drakk. Vare sørg for at dersom du ikke har drukket opp så finn på en unnskyldning for at du må ha med deg drikka di sånn at noen andre ikke drikker den :P

Vet ikke hvordan du har vært angående alkohol, men her sa jeg bare fordi jeg drakk "ofte" (i helger med jevne mellomrom) og sa bare jeg hadde avsmak på alkohol, så orket ikke alkohol :)

Back
Topp