Hei! Ny her, jeg....

elleville

Betatt av forumet
Har noen spørsmål som jeg går og lurer fælt på om noen andre vet....

Jeg har hatt et tidligere svangerskap uten for livmor i uke 14.
Dette skjedde i 2008, men har hatt et svangerskap etter dette, med en velskapt gutt født i 2009❤️
Jeg måtte operere ut den venstre egglederen, men har fortsatt begge eggstokkene intakt....

Det jeg lurer på er om noen vet hvordan kroppen fungerer etter dette?
Jeg får jo fortsatt mensen hver måned, men er det da kun den ene siden, høyre, som "jobber"?
Ellers hvordan kommer de "kasserte" eggene fra venstre siden ut, uten eggleder?

Vi er prøvere, prøver nå og å få en lillebror eller lillesøster, men dette har nå tatt noen måneder uten resultat...
Tidligere svangerskap har jeg blitt relativt kjapt gravid, dvs 1 eller 2 måned med prøving

Så til mitt store undringsspørsmål:
Noen som vet om jeg har eggløsning hver måned eller bare annenhver pga manglende eggleder?

Sorry for rotete tråd, men håper noen fikk med seg poenget!

Hilsen elleville
 
Har noen spørsmål som jeg går og lurer fælt på om noen andre vet....

Jeg har hatt et tidligere svangerskap uten for livmor i uke 14.
Dette skjedde i 2008, men har hatt et svangerskap etter dette, med en velskapt gutt født i 2009❤️
Jeg måtte operere ut den venstre egglederen, men har fortsatt begge eggstokkene intakt....

Det jeg lurer på er om noen vet hvordan kroppen fungerer etter dette?
Jeg får jo fortsatt mensen hver måned, men er det da kun den ene siden, høyre, som "jobber"?
Ellers hvordan kommer de "kasserte" eggene fra venstre siden ut, uten eggleder?

Vi er prøvere, prøver nå og å få en lillebror eller lillesøster, men dette har nå tatt noen måneder uten resultat...
Tidligere svangerskap har jeg blitt relativt kjapt gravid, dvs 1 eller 2 måned med prøving

Så til mitt store undringsspørsmål:
Noen som vet om jeg har eggløsning hver måned eller bare annenhver pga manglende eggleder?

Sorry for rotete tråd, men håper noen fikk med seg poenget!

Hilsen elleville
Ut fra det jeg har lest tidligere uten å ha satt meg for mye inn i tema så er det vel slik at kroppen kompenserer for noe av det slik at du vil ha EL oftere enn bare annenhver gang, men ca 7 av 10 ganger eller noe. Det er jo uansett nok egg siden kroppen ikke slipper alle eggene før overgangsalder. Nå er det jo en stund siden du fikk siste barn og med alder så vil jo også prøveperioden forlenges. Det er ikke uvanlig at det tar et år å bli gravid uten at det er noe galt. Hvor lenge har dere forsøkt nå?
Du kan jo ta en tur til gynekolog for en sjekk om du er usikker.
 
Var igrunn det jeg trodde også, vi har prøvd siden august Skal forhøre meg litt med legen neste gang jeg skal dit nå i januar
Kroppen er igrunn en rar greie som stort sett "ordner opp" selv...
 
Back
Topp