Hei Nina 23

katrin

Betatt av forumet
Jeg er også sykmeldt..Jeg slapper av, slapper av, og slapper av...
Går turer med boffen min, er sammen med venner og familie og kjæresten..
Holder på å pusse opp huset også, men det blir lange dager..
Jeg synes det er litt deilig også..
JUeg skal ta et oppdaterings-kurs i engelsk på nettet utover høsten så jeg har noe å drive tida med..

Du gjør på om dagene da?

Klems:-)

[:)] Heisann:-) Jeg er hjemme om dagene jeg også, men nå har samboeren hatt ferie så da har det vært utolig deilig:-))
Men ellers kan jo dagene bli litt lange innimellom..

Hadde besøk av May idag jeg:-) Hun hadde vært på ul og det var kjempekjekt å se henne igjen:-)
Dere må ta dere en dagstur så jeg kan treffe deg også, det hadde vært kjekke greier:-))

Er sykemeldt selv jeg så vet godt hvordan det føles... Men trenger pengene å da blir det vel sånn ikke sant????

Gjort i sommer da? Vi har vært en tur i Sandefjord og en tur i Sverige, utrolig deilig å komme seg litt vekk.. hadde ikke regn en eneste dag heller:-)))

Klemmer på vei[:D]

Vi har pusset opp badet og mala hus osv. så vi har vært mest hjemme...Var et par dager i Trondheim på hotell og kosa oss, shoppa på ikea og brukte masse penger..haha!!
Jobben min gikk konkurs så jeg fikk ikke feriepenger i år, så jeg må vente helt til etter jul for å få de..så vi har ikke hatt så veldig god råa i sommer:-(

Men blir godt når de pengene kommer, uansett når på året..

Så jeg også er sykmld. så nå får jeg "vanlig" lønn som den satsen jeg hadde da jeg jobbet..blir jeg "friskmld" går jeg inn i aetat sitt system, og da blir det lite med penger..

Og nå som jeg begynner å få litt vondt i korsryggen er jeg sykmld. Har ikke sjans å få jobb midt i svangerskapet og snart permisjonstid..

Men jeg tenker slik at dette er de siste mnd. på mange år jeg kan tenke på meg selv og slappe av, sove lenge, og følge kroppens behov..
For det blir fort nok fullt kjør når junior kommer..haha!!

Maja sa at hun møtte deg i dag,, er så glad for at hun endelig får Danielen sin.. 2 jenter fra før, og da er det lov om et ønske om gutt:-)
Jeg vil også ha en av hver etterhvert..men det går ikke an å bestilles..hehe ¤¤

Samboeren min begynner på jobb igjen på mand. og det kommer jeg til å merke..
Godt å ha fri ilag..
Skal på Bjorli på hytta i morgen,, gleder meg..

Kos:-)

[:)] Skjønner kjempegodt hvordan du har det..
Jeg kan ikke begynne på igjen å jobbe, for da mister jeg flere tuen i mnd fordi jeg ikka kan jobbe like mye som før jeg ble gravid, fordi jefen min ikke vil tilrettelegge noe som helst, det er skikkelig dritt!!

Så de har bestemt seg for Daniel eller? og hva skal din hete da? Isak? som står på tivkeren din?? pent navn da.. Hvis vi får gutt skal han som sagt hete Kevin det synes vi er utrolig fint da:-))

Vi gjorde det samme som dere i Sandefjord. Bodde på hotel og brukte masse penger.. hehe
Men det er deilig å unne seg litt..

Sliter litt med klærne for tida jeg da, så skal vel kjøpe noe nytt i nærmeste fremtid kan jeg tenke ¨meg.. Noen gode tips kanskje? her i Ålesund er det ingen nesten som selger mammaklær og det de selger er ikke noe å skryte av heller....

Hva gjør du for å få dagene til å gå da?

Nei da er det best å være sykmeldt å ta vare på seg selv,, må jo ha penger når beby kommer også.. Systemet kan være ganske så trangsynt, så da er det bare å tenke på seg selv meg god samvittighet :-) for det gjør arb.givere og trygdekontorer også...

off, jeg hater de mamma-klærne..de ser så kjerring ut.. lommer oppe på hoftene, ser ut som mamma sine bukser..
Jeg fant ei snekkerbukse på Lindex, den var kjempefin, litt mere ungdommelig i stretch.
Jeg kjøpte den på halv pris, 199,-
Det er den eneste "mammabuksa" jeg har.. Har sett litt på hennes & M. men det virker som det kun er til frodige damer i 40 åra.. ikke passer dongribusene heller..
Så da blir det masse joggebukser og snekkerbuksa..haha:-)

Men men, blir vel vant til det etterhvert..hehe ¤¤

Føler bare at jeg har hatt en lang ferie..men det spørs når høsten kommer..da kan det bli drygt..men tida går nok fort fra til jul..

Hva holder du på med om dagen da?

[;)] Skjønner akkorat hva du mener med de klærne, det er et mareritt å finne noe som ser litt trendy ut og som er behagelig, de kunne jo tenkt at det er flere enn de over 40 som skal ha barn da, og ikke laget klærne så old fashion om du skjønner!! hehe

Jeg gjør ikke så mye om dagene nei, de går jo da det er ikke det, men noen ganger blir de lange. Prøver å gå litt turer osv, men motivasjonen er ikke på topp når regnet høljer ned i 14 dager i strekk og det "liksom" skal være tropevarme i år.. haha sier jeg bare!!

Jeg tenkte jeg skulle finne meg en hobby, noe jeg kan drive med når dagene blir lange, men kommer liksom ikke på noe enda.. hehe
Har ikke noen gode tips vel??

Helt enig!! Det er jo unge folk som blir gravid også,, ikke bare de i 40 åra.. Har du lagt på deg mye? Var rundt 58- 60 kg før jeg ble gravid,, så gikk jeg ned til 56 kg når jeg var kvalm i beg. Og i dag var jeg 60,5 på kontroll...så det går oppover..Håper jeg ikke blir ei dundre...men vet aldri..

Jeg tenkte på å strikke et teppe t beby, jeg blir bare så fort lei når det tar så lang tid..haha¤ brodere dåps-streng, svømming skal være godt for kroppen uti svangerskapet, lett trening, baking, male ( for de som kan det ) jeg har ikke sjans der..hehe ta et språk-kurs på nettet, lese bøker, .. Men alt dette er liksom ting en gjør alene..

Jer er mere sosial, og da blir det kjedlig å holde på med ting alene.. Her jeg bor er det jo dødfødt å holde seg aktiv utenom jobben... Er lite muligheter bortsett fra trening.

Klems

[:)] Hehe skjønner, nei den penselen er ikke min venn heller skal du vite.. hehe

Jeg veide 54 når jeg ble gravid, nå er jeg snart fem og en halv mnd på vei og har lagt på meg fem kg, men jeg har heller ikke vært noe dårlig da, så jeg er litt heldig synes jeg, for jeg drikker mye brus skal du vite.. hehe over en liter hver eneste dag, må ha cola!! hehe..

Jeg tenkte jeg skulle sjekke litt på nettet ang hobby for her i byen er det ingen slike butikker og da er det like greit å se om jeg finner noe på nettet...
Jeg er også sosial av meg og da blir det fort ensomt skal jeg si deg.. hehe

Svømming skal jo være kjempetreningr men eg gidder liksom ikke ligge å flyte rundt i bassenget på moa aleine.. hehe ser jo litt dumt ut det dah!! haha

Men jeg tenkte jeg skulle ha meg en tur til Molde om ei stund for may sa de hadde mye fine mammaklær der. skal ikke hive deg med på turen da? Så kan vi jo gjøre noe sammens?? kanskje har May tid innimellom all jobbinga også??

Ja, det kan jeg gjærne:-) Synes ikke det var så mye i molde, men på lindex hadde de mere mammaklær for ungdom..synes å huske at det var mye der..Er en del i Molde til tider..

Skjønner det med svømminga..her et det et lite basseng..1.50m på djupet, og 12 meter hver vei... 5 stk i bassenget og det er fullt.. Ergo; kjedlig.. Men alltid morsomt hvis en er ilag med venninner oppi der da..

Beby skal hete Isak,, eneste guttenavnet vi var enig om..hehe.. Maja sin skal hete Daniel..Det har hun snakket om siden tvillingene ble født..haha :-) morsomt..
Kevin og er veldig fint!!

Tenker slik jeg at det kun er noen mnd til jeg blir diger, og da setter jeg stor pris på å få være hjemme, og ta det med ro og slappe av..
Skal føde i Ålesund både jeg og maje..gruer meg litt til fødselen, skjønner liksom ikke at det skal en beby ut der nede... Jeg kommer til å være beinhard å kreve alt av smertelindring..og jeg kommer ikke til å gi meg heller..haha..
Kan være litt beskjeden hos lege osv. Men når det virkelig gjelder da er det ingen nåde..haha.
Tenker ikke så mye på det, men innimellom så dukker det opp en slik angst for dette her..Har ei venninne som fødte på søndag, alt gikk bra, og på onsdag kom hun hjem i lykkerus..hun grua seg like mye,, det er vel forventningenes makt..

Men, jeg skal nok klare det!!
Tenker du mye på fødselen?

Klem

[:D] Hehe ja da kan vi reise sammens vi da:-)

Ja jeg vet May sa hun ville han skulle hete Daniel, men var Øyvind så gira på det da?? Syns å huske at de var ganske uenig om navn, men det er mulig jeg tuller nå..

Velvel, nå tror jeg at jeg skal legge meg litt på sofaen å se litt på tv, blir litt firkankta av å sitte he så lenge jeg:-)
Men jeg sender deg melding når jeg ser du er logget på:-)
Har du msn forresten??

Klem

Nei, det har jeg ikke..sendt en mail som ligger litt lenger oppe..
Skal snart køye jeg også,, må lufte boff først.. :-)

Back
Topp